2007-05-28

Utlandsbesök...

Detta blev en mer hektisk dag... än vad jag trodde i morse... och jag hade dessutom alldeles glömt bort (Alzheimer ?)... att jag skulle få besök från utlandet idag... en kille från Bratislava i Slovakien...

Som tur var det inget stort problem... och efter bara några timmars inledande möten, under förmiddagen... så har han nu kunnat sätta igång sitt arbete på egen hand...

Kul att få lite nytta av mina kunskaper i engelska ibland... även om det inte alltid är så lätt att hitta exakt rätt ord och betydelse... men, å andra sidan... han var väl inte så värst bra på engelska heller...

Fördelen med hektiska dagar är väl att tiden går fort... och även om man ibland kan få lite "för mycket av det god"... nu ska jag försöka få lite tid att kolla upp en kurs också...

Njae... inte direkt en jobbrelaterad kurs... fast, den har en del med ledarskap att göra... så nog kan den komma till användning även här på jobbet...

Låter det lite hemlighetsfullt ? Nej då... jag lovar att försöka berätta mer sen... men vill att det blir av innan jag säger mer... OM den blir av så kommer jag vara borta... en hel vecka i början av september.

Dags att jobba vidare nu... ingen rast, ingen ro... inte just nu i alla fall... och, i brist på annat... lägger jag in en liten bild på hunden... han kan i alla fall konsten att koppla av ;-)

Ha en trevlig kväll !


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är kul med kunskaper i engelska. Kan väl inte skryta att jag är världsbäst,men jag överlever. Skönt med ett bad..är dn uppvärmd?
Hade också pool förut 5*8m. Det var underbart=) .Nu har vi bara en liten pöl som "gubben" säger.
Ha en fin kväll!