2007-05-16

Bara helger...

Måste nog säga att våren kan vara lite jobbig ibland... det är ju helg och lediga dagar mest hela tiden... Påsk, Valborg, 1:a maj, Kristi Himmelfärd och Pingst...

Men, men... nu ska vi försöka vara positiva... solen lyser och det ser ut att kunna bli en fin dag... och eftersom många tagit ledigt redan idag (eller bara jobbar halvdag) så lär det nog bli ganska lugnt här på jobbet idag... och kanske ännu mer lugnt på fredag... när jag ju också jobbar som vanligt...

Kan behöva lite lugnt ett tag... min "kära" mage har tagit ordentligt stryk den senaste veckan... och det kulminerade i natt, med rejäl värk... och därmed inte speciellt mycket sömn...

Men, skulle ju vara positiv... för det finns ju faktiskt en hel del saker att se fram emot... ljuspunkter och möjligheter... allt sinom tid...

Jag ska försöka att inte bli irriterad & arg över småsaker... som att det finns en del personer i ens omedelbara närhet... som lånar små saker... och ger f-n i att återlämna dem... och som därmed gör att jag får "problem"... *suck*

Just det... POSITIV... måste försöka vara det... nypa mig i armen och se... att det som ibland bara verkar vara en dröm... faktiskt är sann... och högst trolig...

Usch, vad jag svamlar idag... ska nog gå bort ta en kopp kaffe nu... NEJ, kanske inte så bra när magen har det status den har... får nog kanske undvika kaffe idag... går ut, får lite sol i ansiktet istället...

Ha en bra dag !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig en bra helg Tierra..
Kram Nicki

Anonym sa...

Här har också varit sol, men nu öser det ner:(
Ha en fin dag!