2007-05-28

Sol & pool...

God morgon på er allihop !

En helt ny dag och en ny vecka... i går härligt varmt och strålande solsken... idag grått, trist och långa köer på väg till jobbet...

I går, på Mors Dag, var det uppvaktnigar som gällde (som jag skrev om i lördags)... både av min mamma och min systerdotter... vilket avlöpte som planerat och utan större överraskningar...

Min syster och svåger har pool på sin tomt och efter en mycket välbehövlig renovering av trädäcket runt denna... så var det i går premiär för årets första dopp... inte helt fel faktiskt...

I övrigt blev det en ganska lugn och stillsam dag... inte så konstigt kanske... med tanke på den något dåliga mängden sömn jag fått under helgen... fast just nu känner jag mig ändå ganska pigg...

Ja, just det... måste ju åtminstone skriva några rader om bloggen också... jag har, med en viss blygsam glädje... konstaterat ett ökat antal besökare här i min blogg...

För första gången har jag nu passerat 1000-strecket... när det gäller besökare under en och samma månad... MYCKET kul !

Jag kan bara passa på att TACKA er allihop, såväl gamla besökare och alla nya... förhoppningsvis hittar ni något av värde här... som gör att ni då & då hittar tillbaka...

Nu ska dagens första kopp kaffe hämtas... och sedan väntar nog en hel del att göra... i alla fall med tanke på hur det såg ut i slutet av förra veckan...

Ha en bra dag !


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Ja, det är verkligen en STOR kontrast mot vädret som var i går. Men samtidigt behövs ju regnet ....till mina jordgubbsplantor =P

Härligt med pool, önskar man kunde få plats med en sån på balkongen... hi hi hi

Härligt med drömmen. Hoppas du får drömma om den igen och se hur det slutar... och jag hoppas självklart att det slutar BRA!
Kanske jag står där på andra sidan och vinkar =)

Kram på dig och han får ha en bra måndag, vonkan

Anonym sa...

Vad skoj med alla besökare :)

Låter underbart med pooldopp....här har vi numera ett uppsprängt hål i gräsmattan som skall bli en pool, men undrars om den blir klar i år...

Ninaw sa...

Åh, det där ser nice ut! :)