2007-05-27

En dröm...

Måste trots allt ha somnat sent i natt... för jag hade en dröm... om hur jag sprang över ett fält... ett fält fullt av raps... knallgul raps...

Jag kommer inte ihåg var eller varför... men det var en sån härligt känsla... att springa, barfota... genom det midjehöga och knallgula fältet... en lätt surealistisk känsla...

Men ändå fylld av lycka och glädje... solen sken, värmde min kropp med sitt starka ljus... drömmar kan verkligen vara konstiga...

Finns det någon sanning i drömmar... ibland så skulle jag nog allt vilja hoppas att det vore så... i alla fall när man drömmer om något fint... en sån dröm som känns bra i hjärtat när man vaknar mitt i den... och som man skulle vilja fortsätta drömma om...

Kanske har jag tur i natt... kan få se vart drömmen leder... för, som vanligt... så vaknade jag med ett ryck... precis när jag nått andra sidan på fältet... vem vet vad som väntar där...

NU släcker jag ner datorn... borstar mina tänder och kryper nog till sängs... denna kväll hoppas jag på sömn... för i morgon... ja, då ringer klockan som vanlig igen...

Natti, natti....

Inga kommentarer: