2007-05-18

Orosmoln...

Hmmm... vet inte hur jag ska skriva nu... men nya orosmoln börjar torna upp sig vid horisonten... som kan få stora konsekvenser för mitt skrivande...och därmed bloggen...

Inom kort... sannolikt före semestrarna... kanske redan om några få dagar... kommer jag få lov att byta arbetsplats... jo, inte uppdraget i sig... men platsen där jag kommer sitta...

Och det kan... i värsta fall... leda till mindre roliga konsekvenser... som att jag inte längre kommer komma åt bloggen (på dagtid) eller MSN... och just nu vet jag inte hur jag ska hantera detta...

Att bara skriva någon gång i veckan... nej, det känns inte som ett alternativ... behovet är större än så... och då kanske alternativet blir att sluta skriva helt... i elektronisk form...

Men, ska inte "måla fan på väggen" ännu... men jag ville ge en liten förklaring... om det nu skulle inträffa...

Jag ska försöka ha en bra helg faktiskt... men, jag längtar redan nu till måndag igen... och möjligheten att skriva här m.m...

Ha en riktigt skön helg allihop !

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nödlösning: Bärbar dator + 3G surfabb. ;-)

Här slut's inte med nå' bloggande int'!

Anonym sa...

Hoppas du får en fin helg och som sagt..måla inte fan på väggen;)
Skulle det vara en omöjlighet med internet hemma? Finns många billiga om än inte jättebra alternativ;)

Anonym sa...

hallojs vännen.
nämen...vad säger du...=(
tråkigt om det skulle inträffa.

men men ...ha nu en skön helg.
hörs !!
kram kram
vonkan

Anonym sa...

Hm, blogga på jobbet är det ju inte alltid så lätt att komma åt att göra. Men det ska väl inte stoppa dig?!
Ok, för mig själv har det förstås blivit mindre (och senare) sen jag började jobba men tja, papper och penna? för att rafsa ner små anteckningar när du kommer på nåt och skriva in när du kommer hem?
Lite oldfashion style?
Du kanske till och med har en lite mikrofon på mobilen? Snacka in några rader, lite diskret när du går ut och puffar? För det gör du väl fortfarande? Eller kanske har du slutat och jag missat det?
Så, kommer du inte att komma åt webben alls på ditt eventuella nya jobb?
Det kan ju bli tufft förstås! Inget googlande när man plötsligt inte kommer ihåg nåt man borde komma ihåg etc.
Uj!
Fast stämmer det som annelie skriver ovan? Har du inget internet hemma? !
Hm
Nu skall jag försöka ta mig ut i den tveksamma solen, eller om det hinner bli regn dessförinnan. Får se.
Ha en bra helg nu!

Isprinsessan sa...

Hmm... ett problem som bör lösas... blogga från mobilen, löser visserligen problemet ena vägen... misstänker att det finns en och annan blogg du vill läsa också... men som tidigare talare sagt: Här slut's inte med nå' bloggande int'!

Allt gott till dig
a.

Anonym sa...

Hoppas innerligt att allt löser sig.
Din sida är betydelsefull för många av oss. Vi skulle sakna ihjäl oss utan dina fina ord och djupa tankar..
Önskar dig allt gott och att detta hemska inte blir verklighet
Cinapina