2007-05-04

Tillbehör...

Okey... så här är det... NYA prylar... kräver ALLTID nya tillbehör... en hel massa tillbehör... som nu när jag bytt mobiltelefon...

Inte sjutton är det samma typ av kontakt på batteriladdaren som tidigare... jag har säkert minst 2-3 gamla, både för vägguttag och för bilen, som passar till just Nokia... men inte till denna telefon...

Bara att ta sig ut på stan och skaffa en TILL... som passar...

En sak som däremot var riktigt bra... det var en tjänst på Nätet... där man kan ladda ner ett program - MapLoader, som gör att man kan ladda ner kartor till sin Nokia N95...

Då slipper man hela tiden vara uppkopplad mot telefonnätet för att hämta kartor.... när man använder den inbyggda GPS:en i N95...

Om det är fler än jag som behöver detta, så kolla här !

Nu hör jag mina kollegor ropa, dags för fredagsfika... passar därför på att säga...

Ha en riktigt trevlig helg !

3 kommentarer:

K sa...

Det är fördelen med att inte vara sån "tekniknörd" ;-)
Samma märke och inte en massa onödiga (enl. mig) funktioner!
Önskar dig en härlig helg med alla scouter. Jag var också en scout för många år sen.

Anonym sa...

trevlig helg till dig med vännen !!

nu ska jag sitta och mysa med lite ost och kex =)
(ropa till om du blir online ;))

Kram kram
//vonkan

Anonym sa...

Fick du inte med sladd? Det borde du ha fått och är förmodligen fel. Ha en fin dag!