2007-05-23

Pendlar...

Livet svänger ibland väldigt mycket fram och tillbaka... ena dagen upp, andra dagen ner... ena dagen höger, nästa vänster... från vitt till svart... ja, ni fattar säkert...

Man tappar ibland fotfästet... riktningen i livet... och bara någon dag senare vet man precis vad som ska göras, hur och när...

Det är minsann inte lätt att vara stor... och vuxen... lika lite som det är att vara barn... hur man än gör, oavsett ålder... så är det minsann alltid likadant...

Jag är kanske inne i en nedåtgående fas igen... har i alla fall känts så i min kropp de senaste dagarna... oro, rastlöshet... den onda värken kommer åter, både i mage och i leder... likaså tröttheten... givetvis av sömnlösheten... och aptiten, den minskar också...

Inget av det här syns nog på ytan... och jag lyckas ibland t.o.m att dölja det för mig själv... är väl lättlurad...

Vantrivs verkligen med nästan allt i livet just nu... och gör som vanligt, det mest korkade av allt... omger mig med jobb, jobb och åter jobb... och tiden för vila och återhämtning blir allt kortare...

Allt jag drömmer om... känns avlägset... livet är för kort och jag hinner inte med allt jag hellre skulle vilja göra...

"Andas, andas in djupt..." hör jag mig själv säga... men det tar emot, just nu finns inte styrkan att orka med allt... "skriv, sök och formulera orden"... säger rösten inne i huvudet... och jag hör min mun svara... "jag försöker verkligen..."

Återgår till mina sysslor... men tankarna lämnar inte mitt inre...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skulle behöva resa bort en tid, få ett avbrott och litet distans till saker tror jag.....kanske nåt att tänka på?

Tittade på bilderna från djurgården (är det väl??) Fina!!

kram

/M