2007-05-03

Ut och resa...

Åhhhh... just nu sitter jag här och bara längtar ut... längtar bort... jag vill ut och RESA... om så bara för några dagar...

Se ett nytt land... uppleva nya saker... känna nya dofter... smaka ovanliga maträtter... ta in en helt ny värld...

Ett land där jag aldrig tidigare varit... till ett land som t.ex. Frankrike... Skottland... Egypten... USA... Nya Zeeland... Grekland... eller kanske Island...

Alla andra är ju ute och reser "stup i kvarten"... se bara på t.ex. min halvsyster... 22 år gammal... har tillbringat de senaste 5 månaderna med att åka JORDEN RUNT... så varför kan inte jag...

Jag behöver inte resa så långt... eller länge... vill bara ut och resa... tre-fyra nätter räcker bra... vill, Vill... VILL !

På något sätt ska det gå... snart... och då menar jag helst INNAN sommaren... bara sticka iväg... minimalt med bagage... bara det absolut viktigaste... som pass, pengar och kameran...

*fortsätter surfa runt på alla möjliga... och omöjliga resesajter*

Snart... ska jag hitta VAR... och NÄR...

Ha en trevlig kväll !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig.Visst skulle det vara underbart att bara få komma iväg till något nytt spännade ställe.
Hoppas du hittar något resemål =)
Ha en fin kväll!

Anonym sa...

He he, inte så långt - och så nämner du Nya Zeeland som ett önskat mål . . . .
Tja, varför inte. Det är ett väldigt vackert intressant och rent av spännande land, har jag förstått.
Fast å andra sidan, lite kul att åka typ till Jylland eller nåt också.
Själv skall jag till Stockholm imorgon. Det är väl så där kul.
;-)