2007-05-09

Kvällsblues...

Det blir nog en sen kväll idag... var just ute i "friska luften" en bra stund... satt i en av stolarna på altanen... och försökte, på alla sätt och vis... att sortera tankarna...

Satt där en lång, lång stund och bara tittade upp mot himlen... den mörka och stjärnklara natten som är på väg... men jag kommer inte fram till något... hur gärna jag än vill...

Så går det liksom bara inte att fokusera tankebanorna... allt är som ett enda stort "virrvarr" av lösa trådar... stora som små... långa som korta... breda som smala...

Det konstiga är att de allra flesta... nästan alla trådar... inte har med just mig själv att göra... konstigt nog... och kanske ändå, så har de det... till viss del...

Kanske skulle man ta och skriva ner dem alla... på en lång lista... sedan bocka av dem... en efter en... men, vad vinner jag på detta... när det inte är jag som ska bocka av allt... känner jag bara för stort ansvar... utan att jag behöver det...

Ni tycker säkert att jag skriver i gåtor... och det är nog sant... men jag kan inte skriva på annat sätt... det blir nog väldigt mycket mer av just sådana här inlägg för tillfället... behöver få ur mig det...

Kanske en sån fas i livet nu... då mycket påverkar... och hur gärna jag än skulle vilja vara 100% öppen... så kan jag inte...

Det enda jag kan säga... är att jag är 100% ärlig i allt det som jag skriver här... och jag vet... att det då inte alltid blir en sån rolig läsning... men det kommer nog bättre dagar också...

När tiden finns... ja, som nu när natten kommer... då kommer allt upp till ytan... då hjälper det inte om mitt eget mål är väldigt klart & tydligt... det finns andra trådar... som korsar spåret... och det är nu i denna sena timme som de formeras...

Allt är inte heller nattsvart... se det inte så... det finns tydliga och klara ljuspunkter... fyrar i mörkret som leder mig mot målet... ljus som ger mig styrka och kraft... och utan det...skulle allt vara över...

Nu har säkert de flesta av er redan somnat... men skulle ni mot förmodan ha läst ända hit... ja, då återstår bara att säga...

God Natt & Sov Gott !

Jag sitter kvar en stund till... med mina tankar... när nu ändå tiden finns att tillgå... och ensamheten...

2 kommentarer:

K sa...

God Natt!

Ninaw sa...

Ja, du har ju min mailadress av en slump.. Behöver du prata så är det bara att skriva!

Ha det gott!

Det är ok att tänka.. bara det inte är det ENDA du gör..

Kram