2007-05-14

Tillbaka till 80-talet...

Nu har jag tittat på lite film igen... och som vanlig inte en av de allra senaste och nya... men ändå klart sevärd... och om ni gillade filmen "G"... ja, då är nog den här också ett måste !

Filmen fick, helt rättvist, två Guldbaggar... bl.a. för bästa regi.

I filmen "Tjenare Kungen" får ni följa med på en resa tillbaka till det spännande 80-talet. En tid då grupper som t.ex. Alphaville och Ebba Grön toppade hitlistorna... då en orange mohikankam var lika vanlig som en hockeyfrilla... då breda axelvaddar och pastell-färgade trikåbrallor ställdes mot trasiga jeans, nitar och säkerhetsnålar...

Vad gjorde du 1984 ? Tiden före cd:n. Före mobilen. Före Internet.

Kommer du ihåg musiken, kläderna, kärleken... När Abra och Millan möts på en konsert under sommaren 1984, då vaknar drömmarna om ett alldeles eget band... med namnet "Tjenare Kungen".

Vägen till den första singeln för bandet, helst innan jul, är förstås minst sagt krokig... en hela filmen är fylld med en massa härlig och underbar 80-talsmusik !


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte inte om den filmen kan jag säga, eller så var det fel tidpunkt jag såg den på.
Ha det fint!

Anonym sa...

Har inte sett den.. inget jag funderar på heller, men 80-tals musik är helt okej.. Tjoddelidoooo
Trist med huvudvärk.. jag har det oxså just nu :-(