2007-05-21

Nästan religiöst...

Något oplanerat... hamnade jag på en konsert i fredags kväll...

Jag skulle egentligen "bara" in till stan för att lämna lite pengar till näst äldsta dottern... som hade åkt in till Kungsträdgården... och en gratiskonsert som Rix FM genomförde... "Rix FM Festival"...

Men, strax innan jag åkte dit slogs jag av tanken på att... ja, varför inte ta med mig kameran in... och sedan stanna kvar och själv kolla på konserten... sagt och gjort... så fick det bli...

Bland alla de artister som uppträdde fanns bl.a. E-Type, BWO, Måns Zelmerlöv, Marie Bergman, Sonja Aldén... och... den artist jag helst ville se och höra... Melanie C...

Efter att ha fått lyssna på flera av artisterna ovan... så blev det till slut dags för Melanie C... och jag måste säga att det verkligen var helt underbart... nästan religiöst... att stå där och att få höra min absoluta favoritlåt... LIVE... "First day of my life"...


Tyvärr stod jag nog inte helt perfekt till... så bilderna kanske inte ger rättvisa åt konserten... men bara att få HÖRA låtarna, och då absolut inte bara Melanie C... det var magiskt...

Enda trista med fredagskvällen... var nog tyvärr att se hur många, alltför unga, ungdomar helt klart hade fått lite för mycket dricka i sig... att se hur 12-13 åringar vinglar omkring på stan känns inte helt OK precis... det är både synd och onödigt...

Nu ska jag jobba vidare... men jag lär återkomma... kanske redan lite senare idag... man vet ju aldrig ;-)

Ha en fortsatt bra dag !


Foto: Tierra

5 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul att du stannade kvar. Hade också gärna åkt in för att kolla in artisterna. Ha en trevlig dag!

Anonym sa...

mm..det var ju kul..
ja hade gjort detsamma..
ha det gott vännen../Anna-karin

Anonym sa...

Hade faktiskt tankarna på att ge mig av till Kungsan, emn jag hamnade i Roslagen istället..... hade vart skoj o va där!!
kram
/M

Anonym sa...

Du gjorde helt rätt.
Klart du skulle stanna kvar o få något ut av kvällen.
Kram
Cinapina

Isprinsessan sa...

Aha - vi har en gemensam musikfavorit!

a.