2007-05-30

Förra året...

I dagarna är det nästan precis ett år sedan... förra året vid den här tiden... då hade jag min svartaste period någonsin i livet... med en riktigt djup depression... och det är kanske först nu jag vågar se tillbaka på den perioden...

Det fanns orsaker då... så även nu... och även om jag nog ibland, sedan dess, har haft liknade mörka perioder... så har det inte varit i närheten av hur det kändes förra året...

Det har hänt mycket sedan dess... och jag vet med säkerhet att det finns flera att tacka för att det inte gick riktigt illa förra året... det är jobbigt att tänka tillbaka på den perioden nu... men samtidigt, så kan jag känna mig stärkt av att ha "ridit ut stormen" då...

Läget är annorlunda nu... och jag har fått insikter om saker & ting... har hittat ett spår att följa... och det känns skönt...

Det innebär dock inte alls, långtifrån... att allt bara är "guld & gröna skogar"... nej, möjligen drog jag vissa slutsatser... jag fick djupare erfarenheter... och vissa insikter...

Sånt som gör att jag kanske kan undvika de allra djupaste dalarna... och definitivt att nå den riktig botten... som då för ett år sedan...

Det finns många, och det syns tydligt i många bloggar, som mår dåligt... i sin situation och sina liv... och kanske har de liksom jag funnit ett sätt att få ur sig mycket... genom att skriva... mer eller mindre "öppet"...

Jag fortsätter... både skriva och följa mitt spår... men jag kan säkert aldrig lova... att inte hamna i skuggan igen...

Jag hoppas bara att när det händer, för det kommer det göra... att min erfarenhet & insikt, så här i backspegeln... kan göra saker och ting lite lättare att hantera...

Sådär, nu ska jag se framåt igen... på vägen... och just nu närmast, ringa till kommunen och säga upp yngsta dotterns fritidsplats... för till hösten byter hon skola...

Ha en fin onsdag !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du hittat en väg..
Min är fortfarande igenväxt av sly och törnen..
Hoppas det blir röjt med tiden..
Kram
Cinapina

Anonym sa...

Va skönt att du känner att du är på fötter igen och har din egen stig att vandra.
Ha det fint!