2007-05-04

Kära dagbok...

Dagarna går och så var det då fredag igen... och helg... solen lyser på mitt ansikte från en nästan klarblå himmel... och jag har för första gången på länge... en nyinköpt, kortärmad skjorta på mig... tro det eller ej !

Inte ofta jag köper nya kläder faktiskt... men senaste tiden har det blivit en del... törs knappt tala om vad mina nya halvlånga shorts kostade som jag inhandlade förra helgen...

Har de senast två månaderna köpt både nya jeans, en ny jacka, nya fritidsskor, en t-shirt, en kortärmad skjorta och ett par dyra shorts...

Kanske beror det helt enkelt bara på att jag haft råd... för behovet av nya kläder finns väl alltid... eller så finns andra orsaker till mitt nyvaknade shoppingbehov...

Helg igen... ja, vad har man då möjligen att se fram emot denna gång... förutom en liten förhoppning om lite varmare väder...

Förutom en hel del tid framför datorn, mest kvällstid... så väntar en hel lördag i Stockholms city och på Djurgården... det ska nämligen tävlas... scouting firar 100-årsjubileum och det firas med ett stort evenemang i Stockholm (läs mer här).

Det innebär att det knappast blir tal om någon direkt sovmorgon i morgon... det är samling för yngsta dottern och hennes kompisar redan kl. 08:00... för gemensam avresa in till stan...

Däremot... hyser jag vissa förhoppningar om att få sovmorgon på söndag... för annars lär man ju knappast vara speciellt utvilad på måndag, när det är dags att jobba igen...

Ikväll ska jag i alla fall packa ner alla möjliga nödvändiga saker inför morgondagen... matsäck, kniv, kompass, papper & penna... samt givetvis... min kamera... så ni kan nog räkna med en eller annan bild här i bloggen de närmaste dagarna...

Tror det var allt för nu... dags att arbeta lite...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter ju mysigt med scoutjubileum:)
Nya kläder...hm
Kan det vara så att det finns någon ny i din närhet;)
Ha det fint!