2007-05-08

Ur led är tiden...

Idag har tiden bara runnit iväg... jag har helt enkelt inte hittat tiden att skriva något... vilket i och för sig innebär att det nog har varit en väldigt händelsrik dag... mycket händelserik...

Jag hade nog hoppast på att få en lite lugnare tisdag... men ibland så vill inte livet som jag vill... och då kan allt hända...

Tänk om man hade, som tjejen på bilden jag tog... i söndags, bara kunnat få sitta där... i solen... på en liten ö... mitt i verkligheten... med datorn i knät... och tänka och skriva... skriva och fundera...

Men jag ska inte klaga... det har varit en bra dag... men nog bara väldigt händelserik... och vem vet... kanske kan man dra lärdom av det som händer och sker... kanske ger det insikter... som man behöver...

Jag kan förresten meddela... att det till slut blev avgjort på mötet i går eftermiddag... yngsta dottern byter till ny skola i höst och börjar 6:an där... bära eller brista...

Vi vill ta chansen och jag hoppas nu att både hon och vi, nu får allt nödvändigt stöd till hösten... och skolstarten...

Sådär ja... det blev en liten blogg till slut... trodde nog ärligt inte att jag skulle hinna idag... och det kändes enormt tråkigt... om jag inte hade fått skriva ner en enda rad i bloggen...

Hur jag nu ska hinna med allt annat... som också ska göras... ja, det är en helt annan fråga... som jag inte har det minsta svar på...


Foto: Tierra

2 kommentarer:

Anonym sa...

håller tummarna för att det blir bättre för henne...Kram /Anna-karin

Anonym sa...

Inte lätt ibland att hinna med allt man vill klämma in på en dag. Och nätterna räcker inte till de heller.
Sitta vid havet med laptopen i knäet ser ju mysigt ut. Fast det gäller att hon skyndar sig meed vad det är hon nu pilar med på datorn. Batterierna brukar ju inte räcka så värst länge