2007-05-26

Fortfarande vaken...

Sitter i min ensamhet... njuter av lugnet... allt är stilla i denna sena timme... funderar på att invänta ljuset och gryningen...

Hur härligt är inte det... när ljuset bryter fram över horisonten... och morgonluften fylls av fåglarnas höga toner...

Just då... om man är ute och får uppleva detta... då känns livet lätt, då känns ingen uppgift svår... allt är på något sätt nytt...

Borde sova... jag vet, borde verkligen sova... och låta kroppen vila... omsluten av täcket, med huvudet mot kuddens mjuka dun...

Mitt sällskap i natten är katterna... de som inte heller vill komma till ro... med ett nattdjurs vakenhet smyger de runt mina fötter här inne i min nersläckta lilla vrå...

Ögonen är fulla av grus från John Blund... men kroppen känner inte av signalerna... men det börjar nog ändå strax... bli tid för vila...

God Natt !


Bilden "lånad" på Nätet... inte alls mina katter... men fina var de...

Inga kommentarer: