2008-01-02

Näsdroppar & Treo...

Nytt år och vardag igen... jag får väl lov att börja denna första blogg för i år med att säga - God fortsättning !

För egen del har väl det nya året börjat si sådär... jag har åkt på en rejäl förkylning... och det är nog kanske bara just tack vare näsdroppar och Treo... som jag sitter här just nu...

Men, men... det går nog säkert över snart igen.. jag brukar som tur är inte vara förkyld så värst länge...

Nytt år var det ja... har alltid lika svårt att komma ihåg detta när jag ska skriva upp ett datum så här de första veckorna... fast det är väl bara att "dunka" in det i skallen redan nu... 2008... 2008... 2008... 2008... 2008...

Min Nyårsafton... blev för övrigt en ganska lugn "tillställning"... gjorde inget särskilt... bortsett från det att vi för första gången någonsin... åkte in till Fjällgatan på Södermalm... strax innan 12-slaget... allt för att jag tänkte prova att fotografera fyrverkerierna...

Men, av olika skäl... så får jag nog tvingas konstatera... att jag nog måste öva lite mer... innan bilderna kan bli riktigt bra... dessutom gjorde folksamlingen, väder och vind inte heller det särskilt mycket lättare precis... ovan ser ni den enda hyffsade bilden...

Nu måste jag gå och snyta mig... igen... kanske ta något varmt att dricka... och sedan är det väl kanske dags att jobba lite...

Ha en bra onsdag !

//Tierra


Foto: Tierra - Nyårsafton 2007

BloggRegistret.se

8 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att ha dig tillbaka! God fortsättning till dig också! Jag har jobbat 5 nätter när du varit ledig och lyckats skriva 21/1 hela denna natt på allt jag skulle skriva på! Så kan det gå. Nu dax att knoppa för mig! Gå och snyt dig nu så du kan jobba ordentligt! Vi hörs! kram

Anonym sa...

Fint foto Tierra

God fortsättning själv, krya på dig..och som man vet efter ett antal förkylningar genom åren så går den över fast man inte riktigt tror på det själv när det är som värst..och det gäller ju allt som är tråkigt eller jobbigt.

annatje77 sa...

Hej du,
God fortsättning på dig själv.
Här har vi oxå blivit tokiga i att fotografera. Iaf R. han har köpt en ny digitalkamera...en Canon ngt...ehmm..
Vad motivet blir är väl inte så svårt att lista ut :P

Ha en fin vecka vännen. Kram//Anna
http://annatje77.spaces.live.com/

Anonym sa...

Halojsan... har du snörvlat färdigt för i år tro...
Läste din kommentar några gånger inne hos mej för att bara helt säker på att jag inte missuppfattat något.... Vi har ju näligen en Fjällgata inte så långt från Skansen Kronan, där du skrev du fotat mittemor. Men jag förstår ju nu. Väldigt fin fyrverkeribild fick du iaf här. Mina andra radrerade blev absolut ingenting.
God fortsättning nu

Bullen Mitt I Ugnen sa...

Hallå Tierra!
Kul att du kikar in till mig och
lämnar små kommentarer =)

Synd dock att du är förkyld,
sinnen som lukt och smak brukar oftast inte
vara sig likt då.

Men jag hoppas att du snart är frisk igen så att du kan
komma in till mig igen och känna hur
det doftar gott av allt nybakat =)

Kram på dig och välkommen in snart igen.
/Bullen Mitt I Ugnen

Anonym sa...

Det tråkiga med att försöka bli bättre på fyrverkeribilder är ju bara att det blir så sällan man får chans att öva.

Krya på dej!!!

Anonym sa...

Hej Tierra. Typiskt att du ska drabbas av näsdropp och snuva som en ovälkommen nyårspresent. Hoppas på snabb återhämtning. Bilden med fyrverkerierna skulle amatören Socrate bedöma som väldigt bra, men det säger inte mycket ety han är en "mindremåtta" (första nya ordet 2008?) i fotots ädla konst.
Eftersom klockan är 03.50 just nu ska jag kanske försöka dra mig tillbaka och lägga huvudet på kudden och sova lite igen. Kortisonintag just nu gör min sömn ganska oregelbunden men INGEN KLÅDA i alla fall = TOPPEN!
Ha de bäst säger vännen Socrate

Anonym sa...

Här kommer ett utomordentligt bra förkylningstips (lämnade det till junitjej.blogg.se också)
Varm svartvinbärssaft med en rejäl dos koskenkorva i! (finskt husmorstips) får nog lägga ut det på min blogg....
Annars funkar echinacea brus (friggs) också. Men så är du ju man.....kan vara lite knepigare då=)
Fin bild på fyrverkerierna och vad glad jag blev när du tyckte om min handbild. Värmer extra att få höra det från ett fotoproffs som du!
KRY PÅ DIG NU!
kram