2008-01-28

Nästan osynlig...

Vissa dagar är det bara tomt i skallen... och det är inte precis första gången... som jag egentligen inte har en aning... om vad jag nu ska skriva... jag bara ÄR just nu liksom...

Helgen tillbringades genom att göra av med en massa pengar... först genom att, i lördags, betala alla räkningar... huuua, det var INTE kul... och sedan genom att storhandla på Willys... mat, bröd, mjölk, schampo, tvättmedel m.m... INTE heller särskilt kul... men tyvärr alldeles för nödvändigt... så här i slutet av månaden...

MEN en rolig "sak" hände... jag slog till... efter att länge ha funderat och tänkt... jag skaffade en ödla till !

Just precis en likadan som på bilden här ovanför... d.v.s. en kameleont... en riktigt cool en :-)

Ett mycket fascinerade litet djur... på många sätt... inte minst just för sin förmåga att byta och anpassa färgen... till hela omgivningen och situationen... och att se på världen utanför... genom ögon som kan röras oberoende av varandra...

Tyvärr har jag ingen bild jag själv tagit ännu... så den här ovanför hittade jag ute på en sajt för reptiler... som ormar, ödlor m.m...

Ska väl jobba lite nu... jag får försöka återkomma senare...

Ha en trevlig måndag !

//Tierra

BloggRegistret.se

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå Tierra. Just den förmågan, att kunna ändra färg efter omgivningen och anpassa sig, skulle jag vilja ha ibland...att bara kunna smälta in och inte sticka ut det minsta...
Ett par frågor från en familj med många allergier och ändå önskan att skaffa ett husdjur:
Vad kostar en kameleont?
Är den lämplig för pälsdjursallergiker?
Vad äter den och hur sköter man den?
Kanske läge för ett mail för att besvara allt detta...den har du ju.

Skön måndag önskar Socrate

Anonym sa...

Hejsan!
Trevligt med ny ödla!...hmm... hur gullar man med sådana? Är de keliga? Har de olika personligheter eller har man dem bara att titta på för att de är vackra?
I bland är det SKÖNT att göra av med lite pengar! kram

Anonym sa...

Hejsan. Jag undrar hur du har gjort för att få fram din statistik?

Anonym sa...

*ryser* jag ber om ursäkt men EN ÖDLA!!!??? Hu jag kan inte rå för det men jag lite fjompig med sådan djur. Fast om jag var tvungen att välja mellan att hålla i/peta på en spindel (även vanliga små husspindlar) eller din ödla så skulle jag pussa ödlan direkt!!!! Jag måste jobba på detta innan det blir en fobi. De ser coola ut i alla fall=)Usch va' larvig jag är!
go måndags kväll på dig!
kram

Maria sa...

Så kul med en kameleont. Vi har en väggmålning och konstnären målade dit en kameleont vilken symboliserar mig på pricken:)

stella sweden sa...

Camelianta är ett vackert namn på en Kameleonta...
;)

Anonym sa...

Usch, vad har man för glädje av en sån ;-)
Hoppas allt är bra/kram
Annelie Rospinglan