2008-01-21

Samma sak varje gång...

Det är alltid likadant... varje gång vi får in resurser, nya eller sådana som varit här innan... vi får stå här... utan telefoner, inpasseringskort, e-post, användarkonton, datorer m.m åt dem...

Jag fattar inte att det ska behöva vara så här krångligt... all min tid går åt att ringa runt till alla möjliga... och omöjliga ställen... för att få hjälp... varför kan inte så pass enkla små saker vara centraliserade... det är ju trots allt år 2008...

Tycker dessutom riktigt synd om killarna som kom hit i morse... de kan nu bara "roa" sig med att dricka kaffe och läsa Metro... istället för att kunna jobba... och dessutom kostar de säkert mellan 400 och 600 kr i timmen... så det är nog ingen vidare ekonomi... inte för vår uppdragsgivare heller...

I bästa fall... så hoppas jag de kan komma igång och jobba innan fredag... just för jag behöver verkligen deras hjälp nu... då antalet ärenden just nu växer igen...

Nu ska jag ta lite kaffe... sen väntar en dust med de som hanterar behörigheter och datorer igen... ev. bättre lycka nu...

Ha en trevlig eftermiddag !

//Tierra


Bilden hittade jag ute på nätet... och beskriver väl i allra högsta grad små ord som... repris... upprepning... allt som går om och om igen...

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det gäller att läsa ända till slutet, och då menar jag ända. Undrade när du plötsligt skulle skriva, "och det här roade jag mej med på kafferasten" sen kom jag till ditt namn och satt och tänkte "jaha.. på nåt sätt så är ju bilden passande, men...
Och precis när jag skulle klicka mej in i kommentarererna, så såg jag den sista meningen. Snyggt Tierra, verkligen passande och underfundigt

Anonym sa...

hmmm känner igen detta....man kan nästan tro att du är i samma firma som jag......högst irriterande!
go'tisdag på dig!
kram

Ella sa...

Smyger in och lämnar en stor kram till dig. Hoppas att resten av dagen blir bättre och att du får ordning på datorerna ,)

Anonym sa...

Det gick inte att lämna kammentarer här i går men jag har varit här hos dig och läst! Hoppas du har en bra dag! Kram

Milla sa...

Hm - samma problem där jag jobbar, där vi från mitt stora företag är över 300 personer som jobbar som konsulter på annat stort företag, men där börjar processen funka runt såna här frågor. Vi har gjort en checklista runt exakt vad som ska göras och fixas när det kommer nya personer... Egentligen borde det ju vara rätt enkelt, kan man tycka!