2008-01-11

Tre saker...

I dag ska jag börja... med att skriva något som nog kan anses som både riktigt elakt... och en aning tabu... men jag måste bara få säga det "högt"... och rakt ut...

Ibland... ibland är jag såååå j-la trött på familjen... allihop, inklusive hund, katt och ödla... vill inte ha med dem att göra... jag vill ha min egen tid och göra sånt som bara jag vill...

Jag kan eller vill inte peka på något speciellt... det är bara det att känslan... den totala känslan... gör att det kryper i hela kroppen av ofrihet... och jag blir så trött på allt...

Det låter fruktansvärt... jag vet det... och jag tror nog aldrig... att jag någonsin uttryckt det så öppet... vilket gör att det känns väldigt naket och ärligt att skriva om det här... för alla att läsa...

Kanske ett misstag att göra det... men nu är det gjort...

Det andra jag tänkte skriva om idag... är att jag nog kanske... precis som några kommentarer säger... drog lite väl snabba slutsatser... i gårdagens inlägg... om min fallande besöksstatistik...

Jag tänkte nog faktiskt inte... på att många läser bloggarna via t.ex. RSS m.m... och att det i sin tur naturligtvis inte syns i statistiken...

Får be om ursäkt för min förhastade slutsats... och jag ska nu genast försöka glömma... den förhoppningsvis missvisande statistiken... jag har ju trots allt en del läsare...

Det är ju precis... så som min gode bloggvän Socrate skriver i sin kommentar... "kul med många läsare... men hellre några få riktigt goda cybervänner... än en massa ytliga..."

Kom just på en tredje sak... jag skulle skriva om idag... kollade mer på fotokurser i går kväll... och nu har jag anmält mig... hoppas på att få en bekräftelse på att jag kommit med inom kort...

I slutet av februari startar den... och under 6 tillfällen kommer jag få lära mig mer om grunderna i naturfoto... och nog får jag väl kanske anledning att berätta mer om detta senare...

Ha en bra dag allihop !

//Tierra

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner igen mej, och jag tror att många gör det, i din beskrivning av att tröttna på familjen.

När man älskar och bryr sig om människor vill man ju så mycket, så då är det inte konstigt att kraften sinar ibland.

Jag tycker att det går upp och ner. Ibland är jag så himlastormande lycklig tillsammans med familjen, andra gånger vill jag bara sticka iväg ett par dagar. Då brukar jag försöka hitta lite egentid och dra mej undan.

Hur många vänner skulle du kunna leva så tätt inpå utan att känna viss irritation och trötthet? Men när det gäller alla utanför familjen så är det mer okej.

Anonym sa...

haha! Precis de känslorna yttrade min man och jag igår.... herregud ibland är man ju bara så trött på att leka mamma, pappa, barn - åh tänk va gôtt det skulle vara att bara få bry sig om sig själv (och möjligen mannen kan få vara med på ett hörn). Tycker inte alls du behöver skämmas för dem känslorna och det låter inte fruktansvärt. Det vore ju märkligt om man aldrig blev less på de människorna man lever så tight ihop med - och less på hela familjekonceptet. Det betyder ju inte att man inte älskar dem! Försök att hitta lite egen oansvarig tid!
Och nu till en amatörfråga snälla förklara för mig vad detta med RSS är!!
Spännande med fotokurs! Väntar med spänning på resultatet!
kram kram

Anonym sa...

Först frågar jag som Amonym. vad är RSS?
Sen, jag tror du kan vara läraren på fotokursen :-D
För det tredje och viktigaste: Jag vet att du inte skriver på helgerna eller hemifrån så jag antar att dina närmaste inte vet om bloggen? Du verkar vara hyggligt anonym så visst kan du skriva öppet om det? Jag läser gärna dina sanna tankar och inte är du ensam, alla tänker sådant av och till, det tror jag.
Tack för dina fina och värmande ord hos mig. Hoppas din helg blir bra! kram

Anonym sa...

Jag förstår precis vad du känner angående familjen. Visst blir man trött ibland och framförallt om man får använda tjat som vardag imellanåt. Just nu är min snart tonåringa dotter(blir 13 i april)ganska obstenat OFTA, det kan göra att jag nästan går i taket...så lugn,alla har vi dagar ;-)
Jag hoppas du får en underbar helg/kramen
Annelie
http://rospinglan.blogg.se/

Milla sa...

Visst måste man få vara familjetrött ibland! Och runt allt detta som bara "måste" göras, att alla inte fattar att de måste göra det när jag tycker :=)
Själv tänkte jag just tvärtom igår, att just nu är tiden med mina barn så himla go´och utan några större konflikter och känns så betydelsefull, att de dessutom vill vara hemma så mycket känns så toppen när de ändå blir 17 och 15.
En annan dag är det kanske annorlunda.