2008-01-17

Punktvis...

Det måste vända nu... och jag sitter här och skriver lite... med ett papper & en penna... noterar... punktvis... rad för rad... i en liten lista... en att-göra-lista... som kan bli nyttig... nödvändig...

Under gårdagen klarnade en hel del... och jag kände verkligen att jag förstod... tankar och funderingar vändes och vreds... med stöttande ord och meningar... och en växande trygghet till livet...

Hmmmm... några av punkterna på listan... jag måste börja äta mer och bättre... jag ska försöka minska på kaffe och cigg... jag ska gå igenom lite papper... jag ska kolla upp var hjälp finns...

Och det var väl de "enkla punkterna"... alla de svårare och jobbigare kommer sen... måste hålla listan rimlig... så de olika delmålen går att klara av... för MIN egen skull...

"The answer is... connecting ALL the dots... and after that... everything can and will happen..."

Ha en bra torsdag !

//Tierra

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså, du var också ute en sväng igår kväll, vad trevligt!
Det där med att-göra-lista hjälper mig otroligt mycket och en som jag gjorde i förra veckan som var extremt gedigen med både lätta och svåra punkter har jag nu blivit helt klar med! Kan inte fatta att jag orkade leva med alla tankarna på allt jag borde göra innan jag gjorde det?
Det var väl en enkel beskrivning
:-)
Vad jag menar, listor är bra !
Vad roligt att du känner att du börjar få kraft och koll! Kram

Anonym sa...

Här händer det grejer!
Bra med en lista och bra med delmål - bättre att göra små saker som man får gjort!
Bra att kolla upp var hjälp finns! Ensam är inte stark!
kram

Anonym sa...

Lyssna på de listiga tjejerna som talat innan mej idag! Själv känner jag att jag bara kan instämma med dem...
...känns i alla fall som lite mer positivt i dina senaste inlägg...OJ VAD ROLIGT...ta ett steg i taget...uppåt...mot ljuset...
Ha De Gott önskar vännen Socrate