2008-01-11

En liten man i köket...

I eftermiddags var det dags... att börja fundera på mat... med andra ord lämplig fredagsmiddag... och för ovanlighetens skull... hade jag tyvärr... fullständig brist på fantasi... och idéer...

Vad gör jag då... jo, givetvis... jag tar lite hjälp av nätet... en bloggvän som hängt med sedan MSN-tiden... och numera har en mycket fin, trevlig och välorganiserad receptsida (blogg).

Surfade lite snabbt över till
"Bullen mitt i ugnen"... letade en liten kort stund... och hittade ganska snart ett litet, lättlagat och smidigt alternativ... Kycklingröra i pitabröd !

Packade ihop mina prylar på jobbet strax efter halv 6... och tog bilen till närmaste mataffär... för att inhandlad de ingredienser som krävdes... och körde sen hem...

Tog mig väl bara ca. 20 minuter att fixa ihop maten... och jag måste säga att det blev riktigt gott... och lärde jag mig en ny maträtt :-)

Nu ska jag "snickra" vidare med lite html & java-script... det passar bra när man får sitta för sig själv... i relativ lugn & ro... även om det nu råkar vara just fredagskväll... då det säkert skulle kunna finnas lite annat... och roligare att göra...

Ha en fortsatt trevlig fredag !


//Tierra


Bilden "knyckte" jag på receptsidan som nämndes i texten ovan... ;-)

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

såg smarrigt ut! Visst är det såååå trist att komma på maträtter! Det blir lätt att man snurrar runt på samma.... min man o jag brukar skoja och säga att när vi inte har barn hemma ska vi aldrig mer äta falukorv eller köttbullar=) Har två barn som äter det mest och smakar och två som äter som myror och är superpetiga. Blääääää! Fick de minsta bestämma skulle vi äta köttbullar och pannkakor jämt.... Fast med en 5 åring i huset så lär det ju dröja ett tag=)
kram

Anonym sa...

Lyssnar på Enya och läser ditt inlägg.
Ja, det finns säkert betydligt roligare saker man kan göra än att sitta framför datorn eller städa vinden, men samtidigt, var sak har sin tid. Eller hur? Finns här. kram