2008-01-07

Borta igen...

Säg den glädje som varar... den lilla snö vi fick... är nu nästan helt borta igen... det är blött, grått och trist... då kommer den tillbaka... en stark längtan... längtan bort... längtan efter... längtan till...

Det märktes att helgerna var över i morse... mycket mera trafik på infarterna... nästan köer redan när jag åkte vid 7-tiden... och detta trots att bensinpriset nått nya oanade höjder...

Idag är jag helt ensam här... i min grupp i alla fall... jag har sedan årsskiftet inte så många kollegor kvar... och denna vecka är en av dem delvis ledig... och den andra killen... som ska jobba... sitter på distans från södra Sverige... och har dessutom fått influensa med feber... men är alltså tvungen att jobba ändå...

I helgen har jag mest försökt kurera min egen förkylning... och just nu verkar den (peppar, pepper...) ha gett med sig... bara lite hosta kvar... och det känns bra...

Jag måste väl kanske sätta lite fart nu... återkommer ;-)

Ha en bra start på vardagen... och veckan !

//Tierra


Bilden... jo, den har jag fått i ett bildspel av min bloggvän Socrate - Tack !

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

God förmiddag!
Vad trist att vara helt själv på jobbet? Fast, jag tror jag har läst i någon av dina listor att du är en ensamvarg? Hoppas du får en bra dag och känner dig stark i själ & ande!
Varför har soppan ökat så i pris plötsligt? Jag måste missat något...
kram

Anonym sa...

Klämmer en måndags-kram =)
Bara till dig vännen!

Här har vi fortfarande ganska mkt snö kvar...

Sköt om dig nu snutt.
Veronica

Anonym sa...

Halloj vännen.
Vill önska dig en god fortsättning. Jag hoppas att 2008 blir ett toppenbra år för dig.
Här hos mig snöar det idag. Tjohooo...
/ Wimsa