2008-01-23

En kopp choklad...

God morgon allihop... där ute i Blogglandet !

En ny dag och jag har nästan precis slagit mig ner framför PC:n igen här på jobbet... en kopp rykande varm choklad vid min sida... vilket kan behövas lite extra när vi nu äntligen fått lite vitt på marken och 3-4 minusgrader... så länge det nu varar...

Jag har varit lite upptagen de senaste dagarna, som ni kanske har förstått... och jag har (som vanligt) lite dåligt samvete... för att jag inte hunnit med att läsa bloggar och kommentera...

Måste försöka bättra mig igen på den fronten... lovar ;-)

Satt just och läste lite på Aftonbladet.se... att skådespelaren Heath Ledger hittats död... ni vet han från filmen "En riddares historia" och inte minst, filmen "Brokeback mountain"...

Han blev tyvärr bara 28 år gammal... så fruktansvärt tragiskt... för stora delar av filmvärlden... och givetvis för hela hans familj...

Jag kunde ju bara inte låta bli... att genast tänka på vår egen unga, svenska talang och skådespelerska... Johanna Sällström... som så tragiskt också hittades död... i Malmö för snart ett år sedan... bara 32 år gammal... så tråkigt... och så onödigt...

Otroligt trist... verkligen... men jag ska väl kanske inte sänka nivån i bloggen mer just nu... det är dags att ta tag i dagens arbete... och jag lovar... att verkligen försöka hinna med... lite bloggbesök under dagen... och under tiden får ni alla...

Ha en fin onsdag !

//Tierra


Bilden hittade jag på Nätet... och kommer givetvis från filmen "Brokeback mountain"... med Heath Ledger (till höger) och Jake Gyllenhaal (till vänster) i huvudrollerna...

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sluta genast att ha dåligt samvete! Ibland måste man ju ägna the real life lite mer uppmärksamhet! Och det är ju så det ska vara!
kram

Anonym sa...

Hallå!
är på jobbet och tittar bara in som hastigast. Vad då ruta? Ingen aning? Måste jag kolla upp, jag har inte installertat något nytt? Hmm...som sagt? vad står det att det är för program? Skall höra om det händer fler. Ha en fin dag. Vi hörs och arbeta på nu när ångan är uppe! kram

Gisan sa...

Jag säger som en annan bloggvän skrev. Det är märkligt att man blir mer berörd av vissa "kändisars" död än andra. Jag såg också imorse att Heath hade dött och det blev sorgligt i hjärtat. Dock inte lika sorgligt som när Johanna hittades död. Då grät jag t o m. Kramar...

Anonym sa...

Märkligt! Just som jag läste din bildtext så såg jag Jake Gyllehaal på TV'n ...en ren händelse?...läckert anyway.
Jag blev också bestört över hans bortgång, så ung och så begåvad, precis som Johanna Sällström...jag kan inte låta bli att tänka i såna sammanhang "vad skulle det vara bra för"? Dö så ung och ha så mycket ogjort". Frågor man aldrig får nåt svar på...
Håller med Amonym - real life innehåller även real death så inte sänker du nivån med detta inlägget.
Om man inte kan betrakta sånt också har man inte riktigt fattat livet och dess realiteter.
ha de bäst //Socrate