2008-01-02

I stenens yta...

"Jag hugger i sten
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur
Några armar och ben
Jag jobbar mig inåt så jag ser en figur"

"Jag dricker glögg
Med balkongdörren öppen inatt
Och låter vinden blåsa in ifrån väster
Som en virvlande storm
Och som en dansande vår
Ja, som en galen orkester
Och jag dricker ur mitt glas
Och alla dörrar är öppna
Nu är det dimma
Över mig och över England
Och du sa"

"Jag hugger i sten
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur
Några armar och ben
Jag jobbar mig inåt så jag ser en figur"


------------------------------------

Ur "Hugger i sten" - Lars Winnerbäck - 1999

Foto: Tierra-on-the-mobilephone

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, han är ju inte annat än ett geni <3

Vart är bilden tagen föresten?

Anonym sa...

God fortättning! Vad jag tycker om den låten, var ett tag sedan jag hörde den...
Se nu till att krya på dig fort! kram /M http://hjordis72.spaces.live.com