2008-01-03

Otäck olycka...

Jag kom just nu tillbaka efter lunchen... och precis här utanför huvudentrén... hade en person precis blivit påkörd... av en bil...

Både ambulansen och läkarbilen på plats... en person under en filt på marken... som inte såg ut att må så bra... och en annan person, troligen bilföraren... också inlindad i en filt... chockad...

Jag hoppas verkligen... att det inte var fullt så allvarligt som det såg ut... och att alla inblandade får bästa tänkbara vård snabbt...

Tänk så snabbt olyckan kan vara framme... tänk så skört livet kan vara... hur lätt det är att skadas eller något ännu värre...

KÖR FÖRSIKTIGT & GÅ FÖRSIKTIGT... om ni ska ut i det hala väglaget som råder över stora delar av landet idag...

Varma & omtänksamma hälningar, Tierra


Fotot har jag "lånat" på Internet

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch det är så hemskt med olyckor!
man får sig en tankeställare hur nära olyckan är.. på 1 sekund kan hela livet förändras!

Anonym sa...

Trist med olyckor! Både för offret och "gärningsmannen". Livet är verkligen skört!

Anonym sa...

Mitt ekonomiska problem är inte att få det att gå runt, utan att sluta "överspara" och unna mej lite onödiga och roliga saker, vilket jag aldrig gör trots att vi har stora marginaler. Detta har helt gått överstyr och jag blir superstressad av det här.

Hoppas att du är på bättringsvägen. kram:)

Anonym sa...

Från Socrates blogg till Tierra:
Inga problem att skoja med mej - jag tål det mesta och är ofta pigg på att skoja med andra så...kör på bara. Jo, vi får väl försöka trycka mer vår ENORMA manlighet och erkänna att det är trevligt med vackra och välformulerade ord.
---rodnar--- Känner faktiskt en som är en hejare på sånt - han kallas Tierra. Pia J. känner jag inte alls annat än att vi råkat ha mailkontakt ett par-tre gånger, men hon som i vissa sammanhang är urkul är även en mycket varm och trevlig person. Hon är ju även en oerhört duktig "vanlig" skådespelerska. Har du hört henne i "På minuten" så vet du att hon fixar sånt med bravur oxå (men jag tycker nog att detta kvalar in med råge i "jag mötte Lassie-kategorin", bara för att jag så gärna vill känna en kändis - som jag inte känner alls)
Hoppas nyåret är OK för dej på alla fronter...
Det bästa - önskar vännen Socrate

Leina sa...

När man läser i tidningen om bilolyckor och att personerna inte hade livshotande skador.... Tro mig.... Det gör ont.... Nej mina skador var inte livshotande men väl livsomvälvande.... Så här 1 ½ år senare har jag fortfarande sviter.

Livet går vidare.... Att vara försiktig i trafiken hjälper inte när det finns idioter där ute som inte kan trafikregler, eller kör påverkade... Men det är sant man ska göra allt man bara kan själv för att förhindra olyckor... Oj! Det där lät... Negativt, vad har varit bra med kraschen? Jag lever, mina barn lever.... Jag lever ett bra liv och tar vara på alla guldkanter som livet har att bjuda på.... =D