2008-01-24

Små steg framåt...

Jag vaknade flera gånger i natt... och bristen på ordentlig sömn gör att jag nu sitter mest här och gäspar... väderomslaget känns i mina värkande leder... det regnar igen här i stan... och den lilla vita ytan av snö är borta igen... plusgrader och blåsigt...

Men jag ser ändå med stor tillförsikt framåt... jag åt igår... för första gången på länge... en lunch här på jobbet... och min hungerkänsla börjar nu hitta tillbaka... det var nog en riktig väckarklocka... att ställa sig på badrumsvågen häromdagen... minus drygt 8 kilo... på bara några månader... och det syns...

Min lista bearbetas... mina efterforskningar fortgår... och även om det går sakta... så går det framåt nu... och den förstärkta insikten landar i ett tillstånd av vilja att kämpa... MIN tid kommer... för MIN alldeles egen skull... TID att vara och att leva...

Jag tar mina steg framåt... små steg... ett i taget... och även om jag säkert någon gång tvingas ta ett steg tillbaka... så kommer antalet steg framåt att öka...

Nu ska jag fortsätta här... finns "lite" att ta tag i... som t.ex. att få vårt nya beredskapsschema att fungera... inte helt lätt...

Ha en bra dag... oavsett var ni befinner er... i nuet och i livet !

//Tierra


Bilden, som passade så bra... fann jag på nätet... efter lite letande...

BloggRegistret.se

1 kommentar:

Gisan sa...

Måtte du få tid för dig och ditt mående! "Det bästa du kan spara tills du blir gammal, är dig själv" Var rädd om dig!!! Kramar...