2008-01-31

En fin pik...

Eller kanske bara busiga kollegor... ja, nog är det konstigt... under det senaste dygnet har tydligen min skärmvägg (den mellan mitt och en annan kollegas skrivbord)... blivit platsen för små urklippta rubriker... från diverse tidningar... ;-)

Det är faktiskt skönt att jobba... på ett sånt här ställe... där det är "högt i tak"... där tonen ibland är "rå men hjärtlig"... och där ett "praktical joke" aldrig är särskilt långt borta...

Många gånger får både jag och mina kollegor jobba mycket... slita hårt... även på udda tider... och då kan det vara så skönt med ett avbrott... en avkopplande stund... med både bus och skratt...

Allting kan inte vara allvar hela tiden... utrymme för skratt måste få finnas... och jag är verkligen tacksam... just för att jag under detta uppdrag... de senaste 2 åren... varit omgiven av duktiga, trevliga och roliga arbetskamrater...

Hmmm... jag ska kanske gå ner och köpa lite fikabröd till kaffet i eftermiddag... som ett bevis på min uppskattning... eller... som en muta för att slippa fler rubriker på min skärmvägg ;-)

Hoppas ni också får fikabröd i eftermiddag !

//Tierra


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

BloggRegistret.se

6 kommentarer:

Anna K. sa...

Åh va skoj med en arbetsplats där man får lov att skämta. Så ska det vara tycker jag. Ett gott skratt förlänger livet.......
Skämta på och köp fikabröd åtminstone till dig själv :P
Kram//anna

Anonym sa...

fin blogg

Anonym sa...

Jag var på kurs idag och åt en mega-bauta-stor semla....mums!!!
Vad blev det för gott fika? Och hoppas de fortsätter att sätta upp små lappar! Måste vara ett tecken på att de verkligen tycker om dig och är trygga med dig. Annars skulle det inte komma upp något!
kramen

Anonym sa...

Hej Tierra. Måste tyvärr meddela att reptilfrågan fortfarande ligger strax under ytan men ännu ej kommit upp...kanske i helgen.
Det där med "högt i tak" har vi även på mitt jobb i ETT KOMMUNALHUS!!
...men - KAN DE VA ANNAT ÄN GRÅ?
Jovisst kan de det...vi har kul och "alla fikar med alla" - ca 60 pers - och sånt...och skämtar och skrattar mitt i alla allvarliga arbetsuppgifter. GOTT! Skulle nog aldrig stå ut annars...och det har INGET med att "inte göra sitt jobb" utan är bara en trivselfaktor.

Hörs vi inte innan så HA EN FIN HELG tycker vännen Socrate!

Anonym sa...

Det är härligt med sköna arbetsplatser. På mitt jobb jag hade innan jag blev pensionär, så var det ett måste pga den tunga arbetsbördan. Jag saknar det ofta.
Visst fick även jag lite fikabröd igår, fast på kvällen =)
Ha en underbar helg/kram
Annelie
http://rospinglan.blogg.se/

Anonym sa...

Kom faktiskt på att Amonym kan säkert kan skriva under på min kommentar angående min arbetsplats, då den även var hennes under några goa år härförleden. Hon är en av dem man saknar både nu och då...sköna skratt och goa kommentarer samt peppning i både ditt & datt.
Det är ett av hennes många signum - att ge andra styrka! Men vi har ju kontakt på både blogg och mail...mailen kan jag intyga att det är mycket knäppa saker på mellan oss.
HA DE BÄST // vännen Socrate