2008-01-03

Snöstorm och snuva...

Det är fortfarande mörkt utanför fönstret... här på kontoret när jag börjar att skriva dessa rader... det blåser och snöar för fullt här i Stockholm... och min snuva sitter som en stor propp i huvud och bihålor... alldeles tung i skallen...

Det var länge sedan jag var så här eländigt förkyld faktiskt... och i natt måste jag dessutom haft feber... vaknade flera gånger och var alldeles sjöblöt... och det känns att svagheten härjar min kropp...

Vet inte om det är fler än jag som också drömmer mer... när man är sjuk och har feber... konstiga och obehagliga drömmar...

Det är så märkligt tyst och stilla här på jobbet... med det är nog kanske ett mycket bedrägligt lugn... för både jag och mina få kvarvarande kollegor (flera slutade vid årsskiftet) vet... att det snart kommer köra igång ordentligt... vilken dag som helst...

Det är så otroligt många tankar... som snurrar runt i huvudet... när man i denna stillhet sitter ensam och funderar över mycket... prövar ord & meningar på bildskärmens vita yta... försöker finna vad, när och hur... dagar som dessa...

Nu kommer morgonljuset sakta krypande... och jag ska nog gå bort till fikarummet och ta mig något varmt att dricka... kanske en kopp te som omväxling... och egentligen... egentligen borde jag nog äta något också... för ett par kilo till har försvunnit...

Men, men... allting har sin tid... och jag får väl börja med att dricka något varmt... köra en omgång med näsdropparna (som jag idag kom ihåg att ta med) och sedan ta tag i jobbet...

Tittar nog in lite senare... Ha en trevlig torsdag !

//Tierra

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Maria sa...

Ja, då är vi två som är ruskigt förkylda... Håller med om drömmarna, jag drömmer mer intensivt när jag har feber så inatt har det varit...fullt ös! Men varför är du på jobbet när du är sjuk??? KRAM

Anonym sa...

Jag skriver in mig här i er förkylda skara! Jag är lika dant därann som Maria här ovan och dig Tierra.
Jag fryser som en gris!
Jag nöjjer mig så här och nu. Ville bara säga jag varit här! Kram

Anonym sa...

....ett par kilo till försvunnit.... olycka falla ödets lotter=)
Vet att man ska vara glad över sin matlust....men den har varit lite för glupsk nu ett tag..... Jag kanske kan SMS ett par kilo till dig????
kram på dig