2008-01-22

Fotoabstinens...

Åhhhh... känns som om det var alldeles för länge sedan... för länge sedan jag hade tid och möjlighet att fotografera... egen tid att gå ut med kameran och fånga motiven...

Det dåliga vädret har onekligen gjort sitt till... och varje gång det nu råkar vara lite behagligare... kanske t.o.m lite sol på himlen... ja, då sitter jag innanför kontorets tjocka fasad...

Fotokursen jag anmälde mig till... har jag ännu inte hört ett enda ljud ifrån... vet inte ens om jag kommer med på kursen eftersom det var begränsat antal deltagare...

Men, jag får allt försöka ändra på detta nu... också... behovet av att fotografera börjar nu nästan att konkurrera ut... mitt behov av att skriva... och det vore kanske synd... för att kombinera dessa två uttrycksmedel... är nog det allra bästa...

Nu MÅSTE jag nog jobba vidare... inte mycket tid över för bloggen idag inte... och någon ljusning gällande konton & behörigheter för mina "nya" kollegor... är inte i sikte ännu...

Ha en trevlig kväll !

//Tierra

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Gisan sa...

Det vore mycket tråkigt om behovet av att fotografera inte fick sin plats i ditt liv, särskilt om det skulle "ta bort" ditt skrivande. För kombinationen av dem båda gör din blogg så fantastiskt bra. Kramar...

Anonym sa...

Jag håller med Gisan här ovan.
Jag börjar också längta efter att ta fram kameran och och sticka ut och leta vackra saker att fotografera!
Att vi inte gjort det en tid beror ju på att det varit så dystert. Snart spricker våren och livet ut igen och allt blir vackert!
(Fast jag kan ju inte plåta så bra, tycker bara det är kul...fast jag är ganska bra på att ta fina porträttbilder på människor men de kan jag ju inte lägga ut i bloggen! kram

Anonym sa...

Vad kul med en fotokurs! Hoppas verkligen du kommer med. Nu får vi hoppas på bätr väder m mera ljus....kram