2008-01-18

En stor dag...

Idag är det en STOR dag... just denna fredag den 18/1... en speciell dag... men mer om det... lite senare ;-)

Jag får lov att hålla med er som lämnat kommentarer på de senaste inläggen... det känns lite bättre igen... och jag känner en mycket större tillförsikt än på ganska länge... och jag KÄMPAR på...

Fredag som sagt... och precis som vanligt sitter jag här på jobbet tidigt... och försöker passa på att hinna skriva några rader... innan allt drar igång... min förkylning har inte riktigt gett med sig ännu... eller så har den helt enkelt tagit fart igen... det är många som går omkring och hostar & är snuviga just nu...

Ibland känns det allt lite konstigt... att sitta och skriva så här... om mina egna högst vardagliga händelser och problem... som om någon egentligen skulle tycka att det var särskilt intressant...

MEN... tydligen är det ju många... liksom jag själv... som gillar att, just på detta sätt, ta del av andras liv, upplevelser, små tankar och funderingar... det är lärorikt på många sätt...

Man får insikter... och inser att man nog inte alls är så ensam... när det gäller både det ena och det andra... och det ger stöd... kraft och styrka... att fortsätta...

Nej, jag ska väl inte flumma ut för mycket... redan så här tidigt på morgonen... jag ska nu... som ett led i att bearbeta ett av mina små delmål... ta en fika (inte kaffe) och en macka eller två...

På återhörande lite senare... Ha en bra start på dagen !

//Tierra

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Jo, du låter mycket piggare:) Men det kan inte vara en förkylning som bidrar till det:))) Hoppas på en fin helg för dig!

Anonym sa...

Härligt! Alltså att du känner dig lite mer tydlig i konturerna som jag brukar beskriva det!
Jag också idag! (Vad det skiftar snabbt i livet och känslan).
Jasså, en stor dag? Det vill man ju gärna få höra om sedan när det lämpar sig!
Jag tycker som du, uppskattar mycket och lär mig om att läsa om andras vardag och alldeles vanliga funderingar, det ger mycket stöd och man får lite referenser till vad som är normalt :-)
Kram och stå stadigt stark i känskla och blick och rakryggad i dag och i helgen, du är bäst! Kram
Ps. jag har ju en del kvar att lära på hacker-fronten men det är kul att lära sig lite eftersom! har du några små roliga tips till mig?

Anonym sa...

Oj nu blir man ju nyfiken. Vad är det för stort med denna dag??? Mer än att man fått barnbidrag....vilket ju är mycket angenämnt speciellt när man har 4 st! hehe! Och ja, jag vet att det är till barnen men om jag investerar lite i mig så blir jag gladare och då blir också barnen gladare - så de' så!
Skönt att höra att har mål och att du kämpar på! Ett steg i taget....sakt och säkert.....kom ihåg att ta stöd och hjälp när det svajar!!!
kram