2008-01-04

Svämmar över...

I morgonens tidiga timme
Med nattens kyla i minnet
Ord ur högtalarens cirkel
Toner med känslors kraft
Kanaler som svämmar över
Tårars väg över kinden

Immiga rutor av glas
Vägen framåt i mörker
Radion påminner om varför
Texten som betyder allt
Hoppets ljus i nya tider
Ännu en dag på väg

First day of MY life.....


------------------------------------------------------

Bilden hittade jag på nätet... och det kommer säkert bli en bra dag idag också... t.o.m. förkylningen känns lite bättre...

Ha en bra start på dagen... så tittar jag in lite senare ;-)

//Tierra

BloggRegistret.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en bra dag du också Tierra, härligt att höra att förkylningen känns bättre, speciellt nu när helgen nalkas..då vill man ju vara ledig ;).
Tack för dina kommentarer, skall ta det easy.

Din vän Magnus

Anonym sa...

Skönt att läsa mellan raderna - och även på dem - att det finns hopp och tillförsikt hos dej, Tierra. Tror att vi alla behöver en "first day of our lives" ibland...en känsla av att "idag känns det bra, idag är jag stark". En "nystart" på vissa sätt.
Att tänka att "detta är första dagen i mitt liv" ger känslan att det som hände i går är borta och jag kan koncentrera mig på det som är just nu. Relaxing.
HOPE THE BEST FOR YOUR DAY
vännen Socrate

Anonym sa...

Hoppets ljus i nya tider..... låter skönt tycker jag. Hmmm funderar på vad du hörde för låt på radion..... first day of my life... känns liksom lite bekant. *tänker, tänker*
Skönt att förkylningen är på väg att ge sig!
kram