2008-01-29

Snöbrist = trist

God förmiddag till er alla !

Lunchtimmen närmar sig snabbt... jobbet har rullat på ganska bra under förmiddagen...och just nu kurrar det rejält i magen... så det är nog bäst att strax leta sig utanför huset... och ta en bit mat... och en rejäl dos frisk luft...

Den här grå och trista vintern... måste verkligen vara den sämsta i mannaminne... eller åtminstone på mycket, mycket länge... och jag lider verkligen med framförallt de yngre barnen... som snart bara kan se snö på bild eller på TV...

Det kan väl inte längre bara vara en slump... att vi har så otroligt dåliga vintrar här i Stockholmstrakten numera... klimatet håller nog verkligen på att förändras... och snögränsen tycks flyttas allt längre norrut för varje år som går...

I morse när jag parkerade bilen... så kvittrade småfåglarna i träden vid parkeringen... så intensiv att man nästan kände vårkänslor... om det nu inte vore för att det fortfarande är bäcksvart vid 7-tiden...

Nej... om det nu ändå är så att vi inte ska få någon snö... då vill jag redan nu ha sol och VÅRVÄRME... och fort ska det gå !

Hmm... magen protesterar igen... dags att ta sig ut och äta lite...

Ha en fortsatt bra dag !

//Tierra


Jag vet... jag borde ta EGNA bilder... inte bara låna dem på Nätet...

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har huuur mycket snö som helst, och trust me, det är inte så roligt som man skulle kunna tro.
Gräset verkar väl för det mesta grönare på den andra sidan :)

Anonym sa...

Ska visst bli snö till helgen såg jag nyss på nyheterna...