2008-01-04

Franska pärlor...

Eftersom min lilla förkylning... de senaste kvällarna "tvingat" mig till sängläge... tidigare än normalt... så har tiden fyllts med att titta på lite film... och igår kväll såg jag ett riktigt GULDKORN...

Eller rättare sagt... hela 18 stycken små guldkorn... underbara och underfundiga, franska pärlor i filmen "Paris je t'aime" från år 2006.

Allt från producenten bakom "Amelie från Montmartre". Det är en ömsint och välregisserad episodfilm... som utspelar sig på en mytisk och romantisk plats: kärleksstaden Paris. En film so är regisserad av en stort antal kända regissörer... och med en lika imponerande skara av skådespelare... som alla gör en härlig insats...

Hyr den - köp den... men kanske framförallt... SE DEN !

En kort trailer kan ni se här nedanför... en försmak av något gott !



Ha nu en riktigt trevlig helg och... mycket nöje där framför TV:n önskar en riktigt filmintresserad Tierra...

BloggRegistret.se

7 kommentarer:

Anonym sa...

Från min blogg:
Jaså - låter de så!
OK, då drar vi igång igen.
Min kusins mosters hembiträde har sett en bild med Martin Timell på NK en gång! BRÄCKER DU DET ???
Nej då....mina bidrag till "jag mötte Lassie..." är helt slut nu så...och jag borde överhuvud taget inte nämnt dem ALLS!

HOPPAS MORGONENS BRA KÄNSLA HÅLLER I SIG...

HA EN FIN HELG önskar vännen Socrate

PS. Vi delar visst samma intresse för film. Håller med dig att Jean-Pierre Junet gör härliga filmer. Har du sett "En ovanligt lång förlovning"? Mycket bra.
Och vad "Paris je-taime" beträffar vill jag gärna se den sedan ett tag. En film med Natalie Portman, Bob Hoskins, Steve Buscemi & Willem Defoe kan bara inte vara dålig. Och det är ju bara några få i den digra rollistan...ska nog se den snarast...TACK FÖR TRAILERN!

Anonym sa...

Film är roligt att se, det går i vågor det där med filmtittande, men jag skall lägga den här på minnet, annars brukar det mest bli thriller, action, eller någon spännande horror..eller en blandning av alltihop. Det är mycket bra film man missar, men hur skall man veta egentligen, man vill ju inte riskera att bli missnöjd när man köper eller hyr en, utan tar för det mesta något välkänt.
Jag lyder ditt råd Tierra, och tar den svarta..och du, du får ha en riktigt bra helg själv.

Magnus

Maria sa...

Kan bara hålla med, filmen är underbar!!! Kram och hoppas du får en bra helg utan förkylning;)

Milla sa...

Åh det var ett fint filmtips det! Det är ju tänkt att jag och min dotter bland annat ska åka till Paris i vår - där har jag aldrig varit och kan inte ett ord franska ... ja utom "de där" orden förstås :=) Detta är en film jag kan passa på och se när maken är borta - antar att han inte är så mycket för franska pärlor. Hö!

Anonym sa...

Socrate rättar sig själv:
Filmen jag nämnde innan heter "En långvarig förlovning" och inget annat.
Nu har jag rättat mig själv.
//Socrate

Anonym sa...

Tack för tipset!
Den verkar faktiskt helt grymt bra, ska hyra den genom internet redan på måndag. Konstigt, har inte ens hört talas om den tidigare.

Anonym sa...

Hej! Var inne och läste här i morse men hann inte skriva att jag varit här tror jag? Hoppas du har en bra helg. Är det din hund? kram