2008-02-01

Duscharmatur...

Ojojoj... vilken underbar bloggrubrik... eller hur ?

Det var i alla fall en sådan som jag tvingades fixa i går kväll... leka rörmokare... när den gamla, slitna... till slut (äntligen) gav upp i ena badrummet... och jag får en känsla av rejäl flashback nu...

Inte så många här... som numera kanske minns HUR mitt eget bloggande startade... omkring december 2004... på MSN Spaces...

Hela mitt bloggande hade sin simpla början... i att jag råkade läsa en annan blogg... som, i steg för steg, beskrev en köksrenovering från grunden... riktigt lärorik läsning för övrigt...

I samma veva... så skulle jag också starta med en renovering... fast av ett badrum... och varför inte skriva om det också... som en liten "dagbok" på Nätet... sagt & gjort... så fick det bli...

Att det sedan... blev så väldigt mycket mer... med små tankar och reflektioner... bilder, texter... och en hel del av personliga rader... ja, det är ju en historia i sig själv...

Som sagt... den gamla duscharmaturen gav upp i går kväll... och det var bara att ta sig till nämaste Bauhaus-butik... jag kan ju bara konstatera... det är INGA billiga saker det där... och då köpte jag ändå den absolut enklaste varianten...

Bara själva väggfästet... det som vattenledningarna ska ansluta till... kostade 500 kr... för en liten "bit plåt"... och blandaren inkl. termostat landade på strax under 300 kr...

Självklart (?) så behövde jag ju också... köpa ett nytt litet duschmunstycke inkl. slang... och då... fick jag i alla fall med en liten duschradio på köpet... allt till det låga priset av 129 kr... vilket var lite bra :-)

Nu vet ni vad jag sysselsatte mig med under hela kvällen igår... nu väntar dagens små arbetsuppgifter... men jag lär nog hitta in här lite senare... tills dess...

Ha en bra dag !

//Tierra

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

aaa... jag tänker tillbaka på din
gamla blogg... när du och jag
lärde känna varandra =)
badrummet vart jätte fint för övrigt!!

ja... renovering ja.... jag själv känner att jag vill komma igång med min egen renovering hemma.
som jag har tjatat om i typ tre år =S

men men.... ha en underbar dag vännen.
kramar!!

Anonym sa...

Usch då, vi som behöver ett nytt. Vi kan inte ändra varmvattnet, utan det är konstant väldigt varmt. det är inte så skönt när man behöver en kalldusch.
Kram Annelie
http://rospinglan.blogg.se/