2008-02-05

Hopp om vår...

Ibland går dagarna så fort... måndagen försvann bara liksom... och sannolikt gjorde den fullständiga avsaknaden av sömn... på natten mellan söndag och måndag... sitt till...

Jag är dock "på banan" igen idag... sovit i natt, som en stock... inkl. ett stort sågverk... och jag jobbar på nu... med alla mina små arbetsuppgifter...

Insett att jag nog kan sluta hoppas på någon vinter i år... jag ska se fram mot våren... den första värmande solen... de första tecknen på att livet återvänder... små gröna knoppar och blad... och så alla små gula tussilago i vägkantens diken...

Solen som bryter fram genom grenverket på träden... innan de fått sina skuggande, gröna löv... NU längtar jag verkligen...

Ha en trevlig dag... önskar jag er alla !

//Tierra


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

Gisan sa...

Tisdagskramar till dig. Skönt att du fick sova gott inatt. Sömnen är ju så skön och läkande.

Anonym sa...

Jag längtar hur mycket som helst till våren! eftersom det inte blivit riktigt vinter än så känns det nästan som att det är försent.

Anonym sa...

Usch ja. Nu längtar man rejält. Här hemma kom det också rejält med snö i lördags(konstigt;)
Ha det gott/kram
Annelie
http://rospinglan.blogg.se/

Bullen Mitt I Ugnen sa...

En trevlig dag önskar jag dig också vännen!
Fettisdag och allt. Hoppas du får i dig något gott idag...
oavsett om det är en semla eller någon annan smarrig bakelse =)

Kram på dig!