2008-02-15

Potentiell guldgruva...

Hemma... undanstoppat på alla möjliga ställen... har jag massor av prylar... som jag av olika skäl aldrig använder... och det skulle nog troligen kunna bli en riktig guldgruva... om det inte vore för en enda liten sak...

Att jag är så fruktansvärt dålig på att sälja saker... jag har försökt massor av gånger... via tidningar eller nätet... men alltid samma resultat... nästan ingen hör av sig... eller... om någon gör det... så lyckas jag ändå inte sälja till ett pris som jag kan acceptera...

Just nu t.ex... så försöker jag sälja min obetydligt använda och fint skötta Olympus E-500, en digital systemkamera inkl. två objektiv, extern blixt, kameraväska och lite andra tillbehör...

Nypriset, för lite drygt 1 år sedan, var väl ca. 12.500 kronor... och jag skulle vilja sälja den för 6.500 kronor... kanske t.o.m. något lite mindre vid en snabb affär...

NÅGON intresserad ?? *speeciiial plice for you my friends" ;-)

Ja, ja... jag kanske lyckas till sist... och det var egentligen inte alls meningen att detta skulle bli någon sorts annons... jag ville nog mest reflektera över det faktum att man alltid ha en massa prylar liggandes hemma... som skulle kunna omsättas till en eller annan krona... vet att jag har FLER saker att försöka bli av med...

Kanske är det människans djupt rotade egenskap att SAMLA... som gör att man fyller förråd, källare och vindar med saker... som bara ligger och samlar damm... trots att de många gånger är alldeles funktionsdugliga... eller kanske t.o.m nästan nya...

Hur som helst... så tror jag knappast att jag är ensam... om att ha en potentiell guldgruva... undanstoppad på vinden... ;-)

Nu ska jag nog surfa in på Blocket och någon mer liknande sajt... och kolla om det inte finns ett sätt att bli av med lite prylar...

Ha en bra dag !

//Tierra


Bilden föreställer GIVETVIS INTE mig... fullt så illa är det inte ;-)

BloggRegistret.se

6 kommentarer:

Anonym sa...

Egentligen är jag jätteintresserad...MÄN...av en händelse har jag fått vetskap om, mitt i allt ihop, eftersom jag har födelsedag i morgon... min snälla mor och far vill ge mig en kamera....!
Ja, say no more....jag har en väldigt fin sked i munnen!
Men, igen, varför ska du sälja en ny dyr fin kamera? Kram.

Anonym sa...

Jag tycker att det är lika pinsamt att sälja saker som att köpa. Men nu har vi sålt en del större grejjer på blocket och småprylar på tradera (mycket bättre).

När jag fått någon intresserad så brukar jag låtsas att jag har fler spekulanter på objektet = jag accepterar inte en prutning (som inte känns okej) utan jag säger att jag hör av mej om de andra inte är intresserade. På så sätt har jag faktiskt lyckats bli av med allt till utsatt pris.

Lycka till!!!!

Jag ska kolla med min man förresten, han vill ha en ny kamera så din kanske är av intresse.

Thomas sa...

Borthy: Bra med snälla föräldrar... hoppas du får en riktigt bra kamera :-) Skälet till att jag ska sälja den... är att jag har en till kamera, ännu lite finare ;-)

Malve: Tack, jag ska kolla lite mer på Blocket och kanske också Tradera... MEN, om din man är intresserad... så får du gärna höra av dig för mer information & bilder :-)

Varma hälsningar, Tierra

Anonym sa...

Ja, jag känner till det där. Nu har inte jag så mkt saker som ligger och skräpar. Men jag har haft.

Ville igentligen bara komma in och säga TREVLIG HELG!!!!

Kram kram

Anonym sa...

Det känns väldigt mycket som om jag skulle vilja ha din kamera för ja vet den tar så fina bilder.... :-D
(Nä, jag vet att det nästan bara beror på den som står bakom kameran!)
Jag vet inte riktigt vad jag kommer att få för sort. Har du förslag på bra saker om det är så att jag får se ut den själv?
Nu kvällspass på jobbet. Hoppas du får en bra helg. Vad snabbt det går, visst känns det somom det är helg hela tiden...och måndag hela tiden... :-D Kram

Anonym sa...

Hur går det.....jag hade gärna varit spekulant men efter en vecka i fjällen och med köksrenoveringen runt knuten så känner jag mig utfattig! Buhu! Nä så farligt är det inte men kamera finns definitivt med på listan över saker som jag vill ha....men det får nog vänta lite.... suck!
kram