2008-02-12

Lite av polsk riksdag...

Nästan helt nyss hemkommen från ett styrelsemöte... sitter jag här igen... och jag var säkert inte särskilt populär... efter en del av de synpunkter jag kom med på mötet idag...

Tyvärr fanns det ett förslag från några... ganska så inskränkta och konservativa typer... och jag kunde helt enkelt inte hålla min lilla mun...

En del människor vill liksom bara inte inse... att tiden "sprungit ifrån dem"... att det kanske krävs lite nya, fräscha infallsvinklar för att få vissa saker att fungera...

I stället för att be oss andra om hjälp... så ville just dessa personer minimera och reducera... ett av våra absolut mest traditionsrika och trevliga evenemang... till något litet och marginellt...

Nu blev det som tur var en hel del debatt... ärendet måste nu tas upp med övriga medlemmar... och kanske kommer det innebära en klar förbättring för detta evenemang...

Jag kan givetvis ha fel... jag kan ju vara helt ensam om mina små synpunkter... men då får vi ju reda på det... om ca. en månad... på nästa möte... när medlemmarna också kommer kunna vara närvarande...

Ja, ja... så kan det gå till... nu börjar mina ögonlock kännas alltför tunga... och jag har som mål... att komma till sängs före kl. 23... så det är nog dags att avsluta skrivandet för idag...

Ber att få tillönska en GOD NATT !

//Tierra

BloggRegistret.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Kämpa på med och mot bakåtsträvarna!
De är nog bara rädda för förändring!