2008-02-13

Vem tände lampan ?

Men hallå... vad är detta ?

Klarblå himmel och en stor och starkt lysande sol... och fåglar som kvittrar i buskarna... detta är man ju inte direkt bortskämd med...

Kan det faktiskt vara så... att vi nu efter denna bedrövliga så kallade vinter... äntligen får se de första trevande försöken... från VÅREN...

Man ska väl kanske inte ropa hej riktigt ännu dock... men jag måste nog erkänna att det minsann känns lite behagligare... att ha solens värmande strålar rakt i ansiktet... för jag är verkligen en sån person som behöver LJUSET... för att må riktigt bra...

Ljuset, solen, värmen... får min kropp att vakna... ta sig ur dvalan... NU kan jag åter känna tilltro... tillförsikt... och känna hur något gryr inom mig... som likt de första spröda växterna... ska få bryta fram... i ljusets strålar...

Jag tror faktisk att jag ska gå UT en stund på lunchen idag... ner till den lilla viken som ligger strax här intill... och vem vet... kanske jag lyckas fånga någon liten bild med mobilkameran...

Nu är det snart dags för ett telefonmöte... trist men tyvärr nödvändigt... så det kanske är bäst att vila fingrarnas knattrande mot tangentbordet för en stund... men jag lär återkomma...

Hoppas er dag blir fylld av SOLSKEN också !

//Tierra


Foto: Inte jag denna gång heller... lånat lite på nätet...

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det underbart. Och kanske lite extra inspiration till fotokursen...

Ett litet pris väntar dig hos mig. För visst var det Lullaby och Creed.

Värme
a.

lotta sa...

Här hos mig är det också strålande sol och klarblå himmel, men det blåser jättemycket. Ska trotsa vindarna och gå en långpromenad. Härligt :)

Anonym sa...

ja, idag har jag vårkänslor!
synd bara att jag måste vara inne.. lill-tjejen har feber =(

kram på dig i solen
och ha en bra dag... mitt i veckan och allt!

Anonym sa...

Man blir konstigt nog stark och lycklig bara den där "gula" livgivaren visar sig!

Anonym sa...

Sol och fågelsång - behöver man något mer här i världen ?!?!
Känns inte så efter en sådan här dag i alla fall !
: )
Gick en svettig, härligt lång skogspromenad med god vän och hennes vovve i morse och satt sedan t.o.m och gonade mej på altanen i eftermiddagssolen med en stor kopp varm choklad....Livet äro stundtals riktigt njutbart!
Gäller att fånga ögonblicken!
= )
Önskar dej många fler soliga dagar min vän!
Vi behöver dem så väl..
//Mia