2008-02-08

Söker inspiration...

Jag söker med fingrar och händer... letar i alla skrymslen och vrår... lyfter på alla stockar och stenar... söker med ljus och lykta... efter inspiration... att fylla tomheten med ord...

"Inspiration, av latinets inspiro... att inblåsa, att väcka liv i... tillstånd av mental verksamhet. I talspråk har ordet kommit att betyda kreativitet... särskilt sådan som direkt är påverkad av någonting..." Källa: Wikipedia

Saknad... längtan... en enorm trötthet... söker inom mig själv efter tecknen... bevisen på känslan... av utmattning... under den starka fasadens yta... att brytas ner för att bryta upp...

Vet egentligen inte vad eller varför jag skriver just nu... leker bara med ord och boktäver... i en kamp om att hitta allt det betydelsefulla i allt obetydligt... de förlösande orden... nya och vackert sköra...

Vänder åter tankarna inåt... mot mig själv... försöker se känslornas vinklingar... spegelbilder av livets kamp... och faller för en stund... handlöst ner mot det svarta hålets öppning...

Inte dit igen... upp igen... se att bokstäverna bildar en stege... som ger mig kraft att klättra upp mot ljuset... och jag söker... letar efter att återfå... orden som försvann... när inspirationen tröt... tog slut...

Jag ska nog vila nu... min trötta och tunna kropp... alla mina värkande fingrar, händer och armar... vila min själ för en stund... ge mig själv en chans... att hitta orden...

Lyfter mitt tunga huvud... och går ut i kvällen... andas djupt och tar in den kyliga kvällsluften... helgen kanske går fort...

//Tierra


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

6 kommentarer:

Buzan sa...

Hej Buz här.. har varit inne i bland oc hkollat hos dig.. men aldrig skrivit innan.. men denna bild var jag bara tvungen att kommentera. Gillar den som fan. Vet inte vad det är..men den tilltalar mig. Är det du som fotat?

Anonym sa...

Hej vännen.
Tittar in och lämnar ett avtryck.
/ lotta

Anonym sa...

Hoppas du kan skaffa dig en bra helg vännen!
kram

Anna K. sa...

Tänker på dig.....hoppas det blir lite "ljusare" inom dig snart.
Kram o trevlig helg//anna

Anonym sa...

Orden tycker jag att du alltid har.
Jag hoppas för din skull att helgen går sakta, så du kan återfå dina krafter och få vila ut med din kropp. Hoppas du inte har alltför jobbigt med dessa upp och nedgångar i vädret.
Kram till dig
Annelie
http://rospinglan.blogg.se/

Anonym sa...

Hej.
Visst klarar du det.
Det kanske är så att du snart bara måste.
Som det är nu äts du upp av oro.

Tänk på vad det skulle kunna bli värsta tänkbara scenario.
Kan du överleva det?
Visst kan du.
Vad är du då så rädd för?
Slösa inte mer tid av oro och ångest.
Man har bara ett liv.
Fast jag vet, livet skrämmer så otroligt ibland. Finns här. kram