2008-02-27

Pluggar...

Hittade hit en liten stund... mest på grund av en ren reflex... eftersom jag egentligen slagit mig ner vid datorn för att kunna klara av en av läxorna... till nästa kurstillfälle...

Jag måste hitta ett par, tre bilder... fotografier som inspirerat mig att börja... och att fortsätta fotografera...

Och det är minsann INTE så lätt... det finns så enormt mycket fina, tankeväckande och fantastiska bilder... som både glada amatörer och fullblodsproffs tagit... så många olika sorters bilder... motiv som väcker tankar, känslor och som berör... på alla plan...

Jag har som sagt letat runt en stund nu... och en bild... en i grund och botten, tillsynes, ganska enkel bild... som jag haft med här i bloggen redan våren 2006... har för alltid fastnat...

Ni ser den här ovanför... bilden av en Afghansk flicka... tagen av en fotograf, Steve McCurry, för National Geographic... i ett flyktingläger 1983... DEN blicken... släpper aldrig taget...

En annan fantastisk bild kan ni se här nedanför... kan man, efter en bra fotokurs... bara komma lite närmare... just DEN där kvalitén på bilder... då blir jag nog glad...

Ska leta fram någon mer bild nu... och sedan läsa lite i materialet vi fick i går... för läxor ska man väl göra noga... eller hur ?

//Tierra

BloggRegistret.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Bättre sent än aldrig... men måste bara berätta att just den bilden använde jag när jag en gång för länge sen hade en läxa på en tidningsformgivningsutbildning.

Den är helt otrolig. Stark och skör på en gång.

a.