2008-02-05

Förskoletest...

Ett litet mail damp ner i min brevlåda... från äldsta dottern... som nu går sista terminen på gymnasiet... och jag vill nu bara delge även er detta lilla tänkvärda test...

I vilken riktning åker bussen på bilden här nedanför ?

Kör den åt höger eller vänster ? Kan du inte bestämma dig ?

Titta noggrant på bilden en gång till !

Du vet fortfarande inte… eller ?

Samma bild visades för en klass förskolebarn och de fick precis samma fråga... "Åt vilket håll kör bussen ?"

90% av barnen gav följande svar: "Bussen kör åt vänster !"

På frågan: "Varför tror du då att bussen kör åt vänster ?" så svarade barnen: "Jo, eftersom man ju inte kan se dörren... där man stiger ombord på bussen !"

Hur känner du dig nu ?????

Jag vet... jag också... ;-)

Ha en skön kväll !

//Tierra

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Gisan sa...

Den var klurig :-) Kramar...

Anonym sa...

ja såå lurad.... min gissning var höger.....barn är kluriga dom.
God onsdag o kram!

Anonym sa...

Ha ha ha... fniss... Man känner sig lite korkad...Kram

Anonym sa...

Aaaargh...
Shit vilka smarta ungar.
Känner mig onekligen lite trög.
/lotta

Anonym sa...

Hahah, jag har sett den förut men blev lurad då jag såg den.Barn är klipska små varelser=)
Ha det fint/kram
Annelie
http://rospinglan.blogg.se/