2008-02-02

Små steg, stora tankar...

Det är lördagskväll... och jag har som så ofta förr... hamnat framför datorskärmen... men jag vet egentligen inte varför jag ska sitta här heller... borde vila... men tankarna snurrar på högvarv...

Just nu önskar jag bara... att jag kunde göra MER... bara få GE lite mer... VARA ännu lite närmare... fylla på med syret som ger ljuset kraft, styrka och möjlighet att lysa... i sin fulla frihet...

Snön, vit och kall, som föll under sena eftermiddagen (kors i taket) virvlar omkring utanför husknuten... och jag kan bara drömma mig bort... och hoppas att tankarna når sina drömmars mål...

Då ovissheten blandas med insikterna... för jag VET att även de allra mörkaste stunderna... då ångest och förtvivlan är som störst... snart lättar och fram stiger möjligheternas ljusa hopp igen...

Jag sitter här... finns här... och kommer alltid finnas här... oavsett vilka prövningar som väntar... jag SKA... jag VILL... jag KAN...

Mina tankar snurrar... kroppen är spänd... allt jag behöver finns om bara tiden räcker... jag ska VISA alla... att det som få har sett eller hört... jag ska ta små, små steg framåt...

I morgon är det en ny dag... och som alltid återvänder ljuset... hur mörkt det än är utanför dörren... just i detta nu... så VET jag... och jag TROR... på styrkan i ljusets kraftfulla sken...

Små steg... eller jättestora kliv... jag ska vara med på... och jag ska uppleva HELA resan... fram emot målet... LITA på det !

Nu återstår bara att säga... GOD NATT !

//Tierra

BloggRegistret.se

2 kommentarer:

Gisan sa...

Jag hoppas att du fick en god natts sömn och att söndagen för med sig ljus till dig. Kramar...

Anonym sa...

Jag har lust att säga: Var inte rädd...men det var ju inte direkt någon begåvad kommentar! Kunde man välja sånt så vore ju livet lättare i många avseenden! Kram