2008-02-21

Svaret...

I morse låg det i min inkorg... det jag väntat på... det som ska bli ett avstamp... som kanske äntligen kan lösa upp den stora och värkande knuten långt där inne i min kropp... en kropp som synbart tärs av hela situationen...

Hej Xxxxxx,

Tack för ditt mail. Ja, det är lätt att man går och skjuter på ett beslut att gå och prata med någon alltför länge. Om du vågar ta steget nu så behöver inte dina känslomässiga dalar bli lika djupa framöver då du får verktyg att undvika det.

Jag är verksam måndagar och tisdagar och har tider redan i nästa vecka.

Varmt välkommen att höra av dig igen.

Hälsningar, Xxxxxxxxx Xxxxxxx


Det känns med ens så stort, så OVERKLIGT... men jag måste... och jag ska... så snart det bara går... dock kanske inte redan på måndag eller tisdag... måste låta tankarna som just nu snurrar i skallen få en chans att landa lite till...

Att öppna dörren, att ge en okänd människa... öga mot öga... insikt i allt det som göms under ytan... DET känns så väldigt skrämmande... men det SKA gå...

//Tierra


Fotot, som får symbolisera en sorts räddningsplanka, har jag hittat på Nätet...

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Kontakten är tagen - du är på väg...å jag tror att du kommer att känna dej så mycket lättare om hjärtat när du kommit igång med "pratandet". Heja dej!
: )

Mycket vacker bild! - räddningsplankor behöver vi alla då och då...

Hoppas solen lyser på dej idag!
//Mia

Anonym sa...

Det var ett jättebra beslut du tog där. Jag är övertygad om att du kommer uppleva det som något positivt vad det lider.
Jag hoppas det verkligen för din skull.
Ha en fin kväll/kram
Annelie
http://rospinglan.blogg.se

Anonym sa...

Oj vad jag gläds med dej, Tierra, min vän.
Okay, det är bara ett första stapplande steg, men det kan vara det helt avgörande och helt förvandlande steget på sikt.
Min förhoppning är att "EN LJUSNANDE FRAMTID ÄR DIN".
En lika fin helg som du önskade mej, önskar jag dig - MINST!- min vän. Vännen Socrate

Anonym sa...

Åh vad du är modig! Bra jobbat!
Och du.....ibland måste man börja innan man är redo.....redo blir liksom belöningen som kommer sen!
Skaffa dig nu en bra helg!!!!
kram