2008-02-20

Ring...ring...

NEJ... det gick inte att nå fram via telefonen... fastnade i ett nätverk av växeltelefonisternas våta dröm... telefonköer...

Tur att även just de lärda... haft tid att anamma den moderna teknikens under... och jag har därför skickat två mail... till att börja med... till olika instanser för stöd och samtal...

Nu kan jag bara avvakta... bida min egen tid ännu någon dag eller två... kanske leta upp ytterligare någon plats för insikter...

Det här första stapplande steget... är nog det svåraste... känns bra att bara ha vågat ta detta lilla myrsteg... och som troligen kommer följas av fler...

Rädslan är så stark... mycket stark... men jag måste för min egen skull... måste bara lita på mig själv... även om djupet i insikternas värld gör att allt känns så bottenlöst och svart...

Jag kan bara hoppas att jag orkar hela vägen fram... för jag är också så rädd att misslyckas... för mig själv... och för alla andra...

Begriper inte ens att jag skriver det här... men vet inte om jag ens orkar bry mig längre... kanske ett misstag...

//Tierra

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra att du inte lät dej hindras av telefonkön!!!

För mej var det nog det största steget att ta att söka hjälp. Att inse att jag inte klarade ut det själv.

Bra kämpat!!!

Anonym sa...

Starkt jobbat vännen!
*puss & kram*

Anonym sa...

Hallå Tierra. Typiskt att du skulle hamna så till nu när du tagit mod till dej och ringt. Hoppas de svarar på mailen snarast.
Angående att skriva eller ej:
Om DU mår bra av att skriva och inte känner att du lämnar ut dig för mycket så bara fortsätt skriva.
Enligt egen erfarenhet kan just skrivandet vara en fin terapi, åtminstone till en viss del...
Håller tummarna att du ska få svar
idag eller i morgon.
HA DE FINT önskar vännen Socrate

Anonym sa...

en hand i drömmen..
en viskning i vinden..en känsla av
att finnas..kram Anna-karin

Anonym sa...

R�dslan �r s� stark... som du skriver. Ja, jag vet, sjukt stark.

Lova att inte ge dig, se till att du f�r kontakt och s�g det �r akut.
Du har r�tt till det och du skall ha hj�lp nu!
Strunta i k�nslan av misslyckande eller lyckande, det har ingen med att g�ra.
Det som �r viktigt �r att hela du kommer i livsharmoni p� det ena eller andra s�ttet. Livet �r f�r kort f�r att sl�sas bort men samtidigt m�ste saker f� ta sin tid.
Kram. Finns alltid h�r som en livlina och medm�nniska i cyberspace.