2008-02-26

Ljusare punkter...

Jo, de finns... mitt i allt mörker... några ljusare punkter... något att fokusera blicken på... att samla kraften och styrkan kring...

Plats för egen tid... ett tillfälle för talade ord... insikter, tankar och sökande efter den inneboende kraften...

Som i t.ex. kväll... då nya möten med likasinnade... kan ge just den där känslan av tillfredställelse... att få samlas just kring ett starkt intresse... med bilden i fokus... och tid att lära...

Eller som nästa vecka... när tiden nu... äntligen är bokad... bestämd och slutgiltig... ett första RIKTIGT steg... och inte alls längre bara en plan... skrämmande men ändå tryggt förvissad...

Kanske också... som den där personen... som alltid finns där... med ord och handling... ständigt närvarande... alltid lika osjälvisk och stödjande... en ÄKTA ljuspunkt...

Måste lära mig att se ALLT detta... känna närvaron av "stödhjul" och ljuspunkter... i alla dess former och färger...

//Tierra

BloggRegistret.se

5 kommentarer:

RANA sa...

Fint skrivet. Och bilden var också läcker. :-)

Anonym sa...

Vilken läcker bild på förra inlägget "Falling or flying".
Om den där bokade tiden nästa vecka kan jag bara säga att när jag själv gick igenom detsamma kändes det mycket bra. Så "anticipate it in a peaceful mood" hälsar vännen Socrate

VA??? Kan Socrate skriva så kort??

Anonym sa...

Åh vad du är bra!
Tusen kramar.

Maria sa...

Så bra att tiden är bokad!! Äen om våndan finns om vad som komma skall så tror jag också att du kommer att känna lättnad när du väl varit där. Så funkade det i alla fall för mig. KRAM och tack för dina fina ord hos mig:)

Gisan sa...

Kramar och Lycka till!!!