2008-02-13

Vårtecken...

Lunchen är avklarad och jag är tillbaka framför datorn igen... tog även, som planerat, en nypa luft... en kort promenad i solen... som, "kors i taket", fortfarande behagar lysa upp världen här utanför...

Jag kom på en sak... nämligen vilket det ultimata vårtecknet kan vara... jag menar... nu när jag ändå var ute och finpromenerade på lunchen... så mötte jag hela tiden föräldrar med barnvagn...

Det måste helt klart vara högsäsong... för bebisar just nu... och vad passar då bättre som vårtecken... än t.ex. en blå, liten, ensam och borttappad NAPP... ute i dikeskanten ;-)

Det enda trista med promenaden... var att se allt skräp... som också ligger som drivor... nere alla i diken, på gräsmattor och i skogsdungar...

Men, men... solens alla strålar lyckades ta sig ända in i min själ och i mitt hjärta... så just nu känns inget hinder för stort... och jag ska nu ta mig en kopp med varmt och nybryggt kaffe...

//Tierra


Foto: Tierra-on-the-mobilephone

BloggRegistret.se

Inga kommentarer: