2008-02-03

På annat håll...

Jag har tillbringat dagen som planerat... en workshop... lärorik och givande... i alla vanliga fall... men jag kunde inte undvika det... alla mina tankar var på ett helt annat håll... och jag fick försöka att hålla fasaden uppe...

Det var och är oundvikligt... och det går ju inte att förklara på något annat sätt än just så... tankarna styr sina egna vägar... och det sker långtifrån kontrollerat... eller är ens möjligt att förhindra...

Jag är fylld av motstridiga känslor... jag vill vara stark, tålmodig och glad... och samtidigt känner jag mig svag och otillräcklig... jag vill kämpa mot ALLT som är fel... jag vill vara den närmaste nära... ge mig själv styrkan och kraften att fortsätta framåt... och dela med mig av detta på vägen... mot målet...

Orolig, rädd... söker efter ORD som saknas mig... och ändå... känner jag stödjande, värmande och livsgivande syre... i en underförstådd tilltro till livets allvar... som aldrig överger min hjärta och själ...

Livet ÄR bräckligt... alltför skört... och alldeles för kort... tiden från vaggan till graven måste utnyttjas till fullo... INGET liv är bortkastat eller helt meningslöst... DET måste jag tro... och mina tankar svävar än en gång bort i nattens mörka timmar... mot gryningsljus...

Ingen skuld ska falla över sökande själar... inte över den skyddande ängelns vingar... som ger livets gåva... och friheten... en chans...

Jag är tacksam... över att spela en roll... i livets stora och ibland helt obegripliga pussel... där bitarna ibland passar... även om det tar tid att hitta just den rätta pusselbiten...

Nog svamlat för denna kväll... jag ska nog krypa till sängs nu... min kropp är trött, mycket trött... mitt huvud värker... och jag behöver spara mina krafter... till det som de behövs allra bäst till... det jag vill... det jag kan... FÖR att jag vill...

//Tierra


Foto: Tierra

BloggRegistret.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå Tierra. Socrate skriver en kvällsrad på måndagskvällen. Får man gissa att fotot tagits med mobilen?
Fattar vad Du menar med "tankar som flyktar"... det vill till ett mycket intressant föredrag eller workshop ("arbetsaffär" -- vilket märkligt ord om man översätter det rakt av...) för att hålla Socrate vaken...är själv inbokad på en heldag om arbetsmiljö i morgon, då jag är skyddsombud, men trots att ämnet är mycket intressant när man tränger in i det så blir det nog en "raincheck" (nästa märkliga ord -- "regnkontroll"), då jag varit hemma och snytit mig idag och förmodligen blir det näsdropp även i morgon...
HA EN HELFIN MÅNDAGSAFTON
önskar vännen Socrate

Anonym sa...

Kram Tierra, jag har varit här och läst.

Gisan sa...

Jag hoppas att får en skön natts stärkande sömn. Jag hoppas att ditt mörker lättar för dig. Stora kramar...

Anonym sa...

Hoppas din kropp och din knopp fått en välförtjänt vila i natt. Att dagen kommer med lugnt, säkerhet och trygghet! Sköt om dig!
kram