2008-02-11

Som alla andra...

så måste jag väl kanske skriva en rad eller två... om helgens tävling med stort M... M som i Melodifestival 2008... den först deltävlingen av fyra... innan "Andra chansen" i Kiruna... och givetvis finalen den 15 mars här i Stockholm och Globen...

Nu när resultatet av denna första deltävling är klart... så kan jag väl bara konstatera att... FEL låt vann och... RÄTT låt vann...

Hur menar Tierra nu då, kanske ni tänker ? Jo... hur sjutton kan en sådan fruktansvärt patetisk låt... som den där med Christer Sjögren gå vidare till final ? Jag begriper det bara inte... ""I love Europe"... bara titeln får mig att må illa... snacka om att bedriva avancerat röstfiske på en mycket hög (eller LÅG) nivå... *suckar tungt*

Amy Diamonds låt däremot... gick ju helt rättvist till final... i alla fall enligt mitt tycke och smak (eller brist på smak)...

Bästa låten i lördags kväll... var nog annars just den låten som nog egentligen INTE är en melodifestivallåt... nämligen den med Suzzie Tapper och "Visst finns mirakel"... helt underbar och så berörande text... och framförandet, som i all sin stillhet... gav mig gåshud över precis hela kroppen...

Glad att den gick vidare till "Andra chansen"... för jag hoppas den verkligen kan få en ny CHANS... att ta sig ända fram till Globen...

Så... nog sagt om Melodifestivalen för denna gång... NU ska jag nog ta och jobba lite igen... för det kanske behövs...

//Tierra

BloggRegistret.se

6 kommentarer:

Matilda sa...

den enda låten jag kommer ihåg idag är "i love europe", de andra minns jag inte en takt i... även om det inte var min favorit (jag vet inte om jag hade någon favorit) så börjar jag förstå varför den gick vidare. Nu hoppas jag bara att det kommer bättre låtar för annars kommer jag bli galen tror jag, måste radera den låten från huvudet, snart!!! ;)

lotta sa...

Jamen alltså... vikingen kan sjunga och o.k, han har rutin men det här... Herregud... vad tänkte han? Tycker han på fullaste allvar att låten är bra? Gud så pinsamt.

Amy var bra... och fluffgubbarna ;)

Anonym sa...

Jag såg det tyvärr inte men har läst liknande resumé hos flera andra bloggare så jag utgår från att den stämmer och att din smak är som resten av svenska folket
:-D
kram och ha en fin dag! / Borthy

Anonym sa...

ja att christer ens ska få chansen till att representera sverige är nog pinsamt i sig..och sen den där bregott texten..fy faan säjer jag bara...hoppas att din dag blir bra /Anna-karin

Anonym sa...

Kan väl bara hålla med dig helt i detta inlägg.
Hoppas allt är bra med dig och att det så förblir.
Kram Annelie
http://rospinglan.blogg.se

Anonym sa...

Måste väl hålla med dig helt i din bedömning av deltävling 1. Nu ska ju musik helst inte bedömas för snacka om att "skönheten sitter i betraktarens öra"!
Skulle va kul att veta vad annars sympatiske Christer S. egentligen innerst inne tycker om "sin" låt...
Hoppas du har sovit minst ett par timmar nu Tierra, för klockan är lite över 01 på natten.
Här sovs inte i onödan just nu...

HA DE GOTT säger vännen Socrate