2008-02-22

På väg någonstans...

Kanske dörren som nu håller på att öppnas... kommer ge upphov till nya ringar på vattnet... kraftiga känslomässiga vågsvall... som gör att mitt skrivande här avstannar...

Just nu känns ingenting längre säkert... hela mitt liv... ligger på ett gungfly... på öppet vatten... och jag måste fokusera hela min person på det okända där ute...

Inget är på något sätt klart... mera grumligt än förr... men de små stegen framåt fortsätter... fulla av insikt...

Kanske har jag gjort något korkat idag... onödigt och som kan ge en bitter eftersmak... och ändå var det bara ett ärligt försök... ett försök att reda ut något... dra ett streck på min lista...

Men just nu orkar jag inte bry mig... allt är ändå bara beroende på mig själv... och ingen annan... det blir ändå bara fel ibland... och det gör mig så fruktansvärt trött... och less på allt...

Jag kan bara hoppas att det som gjordes... till slut ändå tolkas och tas emot på rätt sätt... för det fanns bara ett ärligt uppsåt...

Jag försöker nysta i alla dessa trådar... reda ut och lägga vissa saker bakom mig... konfrontera de olika "demoner"... som rör runt i mitt inre... och jag SKA bearbeta känslorna... med extern hjälp...

INGET är viktigare just nu... än att försöka överleva... och jag måste plocka fram den mest avskyvärda känslan jag vet... den där känslan av fullständig EGOISM... då inget annat spelar någon roll än JAG...

Den känslan bryter mot ALLT jag egentligen är... egoism är ett ord jag inte ens vill nämna... JAG ÄR INTE SÅN...

Men om det nu ändå blir just så... att jag sluter mig i en ännu mera krympt värld... glöm inte bort mina ord...

För jag vill tillbaka... till livet... och hit...

//Tierra

BloggRegistret.se

6 kommentarer:

Anonym sa...

...Men egentligen heter det nog inte egoistisk det du pratar om utan just nu måste du måna om dig själv. Vara rädd om dig själv. Se till ditt bästa även om det just nu kanske sårar andra.
Kan inte det kännas bättre än att vara egoistisk?
Nu verkar det hända saker hos dig. Tänk på att vi finns här som små extra stödhjul!
Snälla, sluta inte skriva. Kram

Anonym sa...

Det är inte alls egoistiskt att sköta om sig själv, däremot är det Oansvarsfullt att inte göra det....men jag vet hur du känner, för jag brukar känna likadant. Stoppa undan den känslan ett tag nu och ta hand om dig själv, för det är trots allt du själv som är viktigast i ditt eget liv, och du är värd det.
Kram!

Anonym sa...

Hej min vän.
Ett medhåll från mej om att JUST NU SKA DU VARA EGOISTISK för att kunna ta de där små, små stegen mot ljuset och friheten. Tänk främst på dig själv nu och att DU ska läka och bli hel igen.
De där "stödhjulen" du nämnt hoppas jag mycket på just nu.
Hälsar "cybervännen" Socrate

Anonym sa...

...visst ja - jag tänkte ju tipsa dej om en läcker websajt som heter www.heartfrequency.com
Det är en sajt med fräcka videos och ambient, mjuk musik.
Sajtens ägare gör reklamvideos och annat PR-material och är mycket bra på skön musik.
Kolla in en vetja - jag tror att Du skulle kunna gilla den.
tipsar vännen Socrate

Anonym sa...

Jag tror och hoppas att allt blir bra för dig. Egoist eller inte. I detta måste du kanske vara det, iaf för ett litet tag. För att kunna gå vidare till något bättre. För det viktigaste är ju att du mår bra.
Ta hand om dig..
Kram Annelie

Gisan sa...

Att tänka på sig själv och ta hand om sig är inte egoism. Jag hoppas att du är på rätt väg nu. Jag tänker på dig! Kramar...