2007-12-28

Bloggåret 2007

Det börjar väl kanske bli dags... att göra ett litet bokslut... en sorts sammanfattning över det gångna bloggåret 2007...

Jag har suttit här framför datorn en stund nu... och tittat igenom nästan alla de gamla inläggen... det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt... ett, i många avseenden, smärtsamt och väldigt omvälvande år... och det är många känslor som kommer tillbaka när jag läser det jag skrivit...

Mycket kan fortfarande inte sägas eller skrivas rakt ut... och ibland kanske ni som läst inte fattat speciellt mycket... men jag har ändå haft en plats att skriva av mig på...

Jag har också läst många av alla de kommentarer ni lämnat... och återigen känt värmen och omtanken i dem... speciellt de gånger då bloggen varit min enda plats för smärtsamma och jobbiga tankar...

Under året har jag fått några nya och riktigt goda bloggvänner... och jag är verkligen glad för alla dessa möten jag får göra här i bloggen genom mitt skrivande...

2007 blev ett år då väldigt mycket hände i mitt liv... insikter som kom upp till ytan... fasaden utåt började spricka... en lång resa och process... som ännu pågår...

Jag fann... som sagt... några nya vänner under året... men samtidigt så förlorade jag (kanske också för alltid)... en av mina allra bästa vänner... och sånt gör ont... mycket ont... oavsett anledningen...

Jag försöker se med tillförsikt framåt... och hoppas nu bara att det kommande året... 2008... kan innebära mer av allt det jag hoppas och drömmer om... ett allt starkare & klarare ljus i tunneln...

Ljuset är tänt... och trots stormens härjningar... har dess flämtande lilla låga förmått fortsätta lysa upp i höst- och vintermörkret... och hoppet om att jag ska nå fram till ljusare tider... blir starkare med tidens gång... och tålamodets kamp...

Livet är alldeles för kort... och jag ska nu förbereda mig på förändringens tid... och jag kommer samtidigt fortsätta mitt skrivande så gott det går... likväl som jag kommer finnas som stöd & bollplank... för alla dem som går igenom livets upp- och nedgångar...

Jobbmässigt har det också varit ett mycket händelse- och lärorikt år... mycket har varit ett totalt kaos och det stora projektet jag delvis varit inblandad i, kommer nu till slut att... 1 år försenat... avslutas i och med årsskiftet... men jag blir nog kvar... några månader till på mitt uppdrag... sen får vi se...

Då dessa rader sannolikt blir de sista för 2007... så vill jag avsluta med att säga STORT TACK till alla mina bloggvänner och alla andra regelbundna besökare... och dessutom önska er alla...

Med mina allra varmaste hälsningar, Tierra

BloggRegistret.se

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där vännen... Long time...
Hoppas du får ett riktigt Gott Slut & att det Nya Året för med sig en massa gott åt dig & för dig!
Var rädd om dig!
Varm kram!
;)

Isprinsessan sa...

Värdelöst vetande var verkligen inte värdelöst, du svarar inte ett enda tråkigt ja eller nej på någon fråga - du kan det där med att skriva du.

Hoppas att det nästa år kommer regna oemotståndliga, roliga, kreativa och äventyrliga händelser över dig.

Gott nytt år!

Kram
a.

Anonym sa...

Hej Tierra!
Det var mycket bra, enkelt och fint summerat.
Jag har också funderat på om jag skulle summera mitt år på något vis men jag tror faktiskt inte att jag mäktar med det i år...jag får hänvisa till att jag är blogg-nybörjare med oförmåga att begränsa mig :-D, jag vill helt enkelt inte summera något det här året!
En sak är dock säker, som du är jag mycket tacksam att jag blivit med blogg som hjälpt mig se mycket om mig själv och min vardag och dessutom på köpet har jag fått så många nya vänner där du är en ovärdelig!

ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR ÖSKAR JAG DIG!

Anonym sa...

Önskar dej ett 2008 där ljuset kommer att växa sej starkare och starkare. kram:)

stella sweden sa...

Vad är väl en bal på slottet?
;)
Happy New Year!

(Nästa är byter jag det mot Happy New York)

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Ja, året som gick var som sagt händelserikt för många av oss, kanske 2008 för med sig mer eller mindre av varorna som 2007 hade i beredskap... Man vet ju aldrig det i förväg utan i just den slutsummering/bokslutet man gör, det är där man ser... Man kan välja att se olika doser av det som hänt, mer posistivt, mer negativt, de stora händelserna eller de mindre och mer vardagliga, oavsett så är det ens syn på det gångna året som gör hur det var...

Svammel på hög nivå av mig idag, tror jag:)))

Jag vill i alla fall önska dig ett riktigt gott 2008!!!